افزایش تحریم‌علیه ایران تنها یک جنگ روانی است

آمریکا حدود ۸۰ درصد صنایع ایران را تحریم کرده و دیگر تحریم جدیدی وجود ندارد، در نتیجه تحریم‌ها جنگ روانی در افکار عمومی بیش نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در چند سال اخیر استفاده از راهبرد مذاکره با آمریکا و غرب یا مقاومت داخلی بارها از سوی دولت‌ها و سیاسیون در کشور مطرح شده است. با توجه به شکست برجام و مذاکرات هسته‌ای و برگزاری انتخابات امریکا و رای نیاوردن دونالد ترامپ که از طرفداران تحریم علیه ایران بود، باز هم برای افکار عمومی سوال ایجاد شده که در شرایط فعلی راهبرد مذاکره بهتر است یا مقاومت.

بهزاد دانشفر در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به راهبرد مذاکره با غرب و آمریکا بیان کرد: تعریف از مذاکره متفاوت است و در گام تخست باید کلمه مذاکره را مورد کالبد شکافی قرار دهیم.

وی با تاکید بر حفظ منافع ملی کشور  ادامه داد: مقاومت نیز نوعی از مذاکره است و نباید گمان کرد که مقاومت صرفا محدود به فعالیت داخلی می‌شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد البرز با بیان اینکه اساس فعالیت ایران مبنی بر مقاومت است، گفت: مذاکره‌ای که دولتمردان یا سیاسیون بر آن تاکید دارند نیز از درون مقاومت تعریف می‌شود و اختلاف نظر بین مسئولان برای انتخاب مقاومت یا مذاکره از تعریف کلمه مذاکره است.

وی عنوان کرد: ایران در موضوع مقاومت یا مذاکره باید مشخص کند که چه چیزی را می‌دهد و چه چیزی را دریافت می‌کند. پاسخگویی به این موضوع و آنچه که طرفداران هر دو راهبرد مطرح می‌کنند منافع ملی کشور و انقلاب اسلامی را تامین خواهد کرد.

دانشفر درباره افزایش تحریم‌های یکجانبه علیه ایران یادآور شد: آمریکا و طرفداران مذاکره که با بازگشت تحریم‌ها یا افزایش آنها اقدام به تهدید یا هراس در افکار عمومی و جامعه می‌کنند و در جهت ایجاد جنگ روانی دشمن در کشور عمل کرده، اول باید پاسخ دهند که  آمریکا دیگر چه صنعتی را می‌خواهد تحریم کند؟

این استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خطوط منافع و عملکرد سیاسی انقلاب اسلامی را مشخص شده دانست و  عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی از خطوط قرمز و منافع ملی نباید عقب نشینی کنند. مجلس با عملکرد مناسب و انقلابی خود شاید حتی بتواند آمریکا یا غرب از مواضع خصمانه خود علیه ایران دست بردارند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری درباره راهبرد مذاکره با دشمنان انقلاب می‌فرمایند که یک قدم عقب نشینی برابر است با ۱۰ قدم پیشروی دشمنان نظام است.

به گفته دانشفر؛ اقدامات اخیر مجلس در محدود کردن مذاکرات با آمریکا اقدامی رو به جلو است که می‌تواند میدان بازی ایران در سطح بین‌الملل را وسیع‌تر کند. 

این استاد دانشگاه بیان کرد: آمریکا حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد تحریم‌های فلج کننده علیه ایران را انجام داده است و جای تحریم جدیدی علیه کشور وجود ندارد و این فشار حداکثری بازی سیاسی بیش نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم هراسی در داخل کشور به صلاح جامعه نیست و خطرات تحریم‌های جدید تنها محدود به جنگ روانی بوده و می‌تواند در افکار عمومی ایجاد بحران کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1083149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =