حال ناشران با وام درست می‌شود؟

تسهیلاتی به ناشران خصوصی پرداخت خواهد شد که به نظر با توجه با اوضاع موجود نتواند کمک زیادی به آن‌ها کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تمدید زمان ثبت‌نام تسهیلات ویژه برای حمایت از ناشران خصوصی در زمان شیوع کرونا گفت: نظر به تشکیل نخستین جلسه کارگروه اعطای تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ (ویژه ناشران) و با عنایت به فراخوان قبلی تصمیم گرفته شد زمان ثبت‎نام در سامانه برای آخرین بار جهت بهره‌مندی هر چه بیشتر ناشران تمدید شود. این گفته در حالی است که شیوع کرونا نه تنها باعث شده ناشران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند بلکه بزرگترین رویداد کتاب ایران یعنی جشنواره کتاب هم به تعلیق درآمده است.

این در حالی است که وضعیت نشر طبق برآوردها و اطلاعات موجود وخیم است و باید مسئولان جدی‌تر برای این عرصه به میدان بیایند. به طور مثال هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اعلام کرد: «وضعیت ما در این روزها ناگفته پیداست. ناشران و کتابفروشان دچار خسارت ۹۰ درصدی شده‌اند، ۱۰ درصد را هم برای فروش اینترنتی می‌گویم و گرنه وضعیتمان بد است.»

نکته اینجاست که هرچند در طرح تابستانه و پاییزه کتاب فروش خوبی نصیب کتابفروشی‌ها شد و حتی ناشران نیز از این موضوع سهم بردند اما هنوز وضعیت نشر به حد معمول خود نیز نرسیده تا بتواند به فکر سود باشد. از این رو می‌طلبد تا هرچه سریعتر وضعیت ناشران را بهبود داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =