آثار سهراب بعد از فوتش هنوز خلق می‌شوند!

برخی از آثار هنری که امروزه در بازار هنر وجود دارد جعلی هستند که نمونه آن نیز مربوط به بعضی از نقاشی‌های سهراب سپهری می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مرتضی گودرزی دیباج هنرمند و پژوهشگر رشته نقاشی در مستند بوی خون  درباره شائبه اصالت تابلوهای نقاشی سهراب سپهری نیز گفته است: «اکنون آثاری از مرحوم سهراب سپهری در بازار هست که به نظر نمی‌آید همه آن‌ها را او خلق کرده باشد.»

این امر درحالی است که سال 2013 در حراج کریستی اثری به فروش رفت که جعلی از آب درآمد. خواهر سهراب سپری در اظهار نظری اثر به فروش رفته در حراجی کریستیز که 147 هزار و 750 دلار قیمت خورده بود را جعلی خواند.

البته قبل‌تر از این نیز کار جعلی دیگری از سهراب سپهری در تالار وحدت رونمایی شده بود که باز هم خواهر این هنرمند ایرانی به آن اعتراض کرده بود.

جعل آثار هنری تنها مخصوص هنرمندان ایرانی چون سهراب سپهری نیست بلکه این امر در دیگر نقاط دنیا اتفاق افتاده است. به طور مثال دیوید کرسپو 57 ساله دلال آثار هنری به دلیل جعل آثار پیکاسو دستگیر شد. البته این شخص به گالری‌ها و موزه‌های بزرگی آثار جعلی فروخته بود تا جایی که گالری ملی شهر لندن برای نمایش آثار جعلی و اصل نمایشگاهی را برگزار کرد که در آن آثار بدلی و تقلبی بوتیچلی، رامبرانت و هولبین در کنار دیگر آثار تقلبی و جعلی و اشتباهی به نمایش درآمدند.

هرچند باید گفت اثری از سهراب سپهری در هفتمین دوره حراج تهران تابلویی از مجموعه «تنه درختان» به فروش رسید که برچسب جعلی بودن برپیشانی آن خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083166

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =