آزمایشی که سرطان مثانه را ۱۰۰ درصد تشخیص می‌دهد

محققان انگلیسی به تازگی یک آزمایش توسعه داده‌اند که می‌تواند سرطان مثانه را با دقت ۱۰۰ درصد تشخیص دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از دیلی‌میل، محققان انگلیسی به تازگی یک آزمایش توسعه داده‌اند که می‌تواند سرطان مثانه را با دقت ۱۰۰ درصد تشخیص دهد.

این آزمایش می‌توادن جایگزین تست «dipstick» در تشخیص این نوع از سرطان شود؛ تست «dipstick» یک ریز سنج – چوب نازک و پلاستیکی با نوارهای مواد شیمیایی روی آن – در ادرار برای تشخیص ناهنجاری‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر مواد خاصی در ادرار وجود داشته باشد یا اگر سطوح آنها بالاتر از حد طبیعی باشد، رنگ ستون‌ها تغییر می‌کند.بیمارانی که نتیجه مثبتی دارند برای انجام یک تشخیص قطعی به تعدادی روش دیگر ارجاع می‌شوند و آزمایشی که به تازی توسعه یافته بیماران را از پیگیری این روند درمانی بی‌نیاز می‌کند.

به گفته کارشناسان این پژوهش، آزمایش پیشگام بیوپسی مایع می‌تواند جایگزین تست «dipstick» شود که در حال حاضر توسط پزشکان عمومی استفاده می‌شود.

محققان باور دارند، این آزمایش می‌تواند کل روند تشخیص سرطان مثانه را تغییر دهد؛ ازمایش مذکور در حال حاضر مجوز استفاده در بیمارستان‌ها را دارد و از اوایل سال جاری می‌تواند توسط پزشکان عمومی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

به زودی می توان یک آزمایش پیشگام ادرار به بیماران ارائه داد که می‌تواند سرطان مثانه را پس از اثبات ۱۰۰ درصد دقیق بودن در آزمایشات، تشخیص دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =