تولید کارت‌های ملی هوشمند تسریع شد

رئیس امورعمومی دفاعی، قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه گفت: با توافق سازمان برنامه و بودجه و ثبت احوال ، 10 میلیون کارت ملی هوشمند در ماه تولید می شود که بر اساس آن تا 10 ماه دیگر تمامی کارت های ملی معوقه به هموطنان واگذار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمود ملکوتی خواه در برنامه سعادت آباد رادیو تهران با تاکید بر اینکه طرح تعویض کارت های ملی با شکست مواجه نشده گفت: این طرح با فراز و نشیب هایی مواجه بوده است. ما از ظرفیت وارداتی صرف به صورت تدریجی به سمت تولید داخلی این کارت ها حرکت کرده ایم. طبیعی است که در فرآیند تولید داخلی با مشکلات و موانعی روبرو هستیم اما اگر با این مشکلات روبر و نشویم مجبوریم با واردات مشکلات را حل کنیم و همیشه به کشورهای دیگر وابسته خواهیم بود.

وی افزود: دو راه در پیش رو داشتیم یا باید تولید داخلی پایدار ایجاد می کردیم که طبعا مشکلاتی دارد و یا اینکه مثل سال‌های 91 تا 96 به صورت 100 درصدی این کارت ها را وارد می کردیم. از سال 96 به بعد تصمیم گرفتیم کارت های بدنه را در داخل کشور تولید کنیم که در فرآیند آن با مشکلاتی مواجه شدیم که باعث تاخیر در انجام تعهدات ما در موعد مقرر شد.

رئیس امورعمومی دفاعی- قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به توافق سازمان ثبت حوال و برنامه و بودجه مبنی بر تامین اعتبار در ارائه کارت های ملی هموطنان اظهار داشت: بر اساس این توافق بنا شد 10 میلیون کارت باقی مانده را طی 10 ماه یعنی هر ماه یک میلیون کارت به هموطنان تحویل دهیم.

محمود ملکوتی خواه با تاکید بر واردات 100 درصدی بدنه و تراشه کارت های ملی و تولید آن در داخل کشور طی سال های 91 تا 96 گفت: واردات و تولید این محصول در کشور بسیار آسان است اما برای ساخت موردی شبیه این کارت ها در داخل کشور با همان کیفیت، زمان لازم است. در بسیاری از تولیدات داخلی هم این اشکال وجود دارد. این اشکالات به تدریج مرتفع می شود ولی به جهت وقفه در تامین مواد اولیه واحدها با ارائه این کارت ها به مردم دچار مشکل شدیم به عنوان مثال تا سال 96 هم با تمامی موانع در واردات این فرآیند در حال انجام بود.

وی افزود: اگر بخواهیم همچنان متکی به واردات این محصول باشیم با توجه مشکلات اقتصادی و تحریم، این مشکلات ادامه خواهد داشت. ما همچنان در ارائه کارت های ملی جدید استمرار خواهیم داشت. اگر نتوانیم  این کالا را در داخل کشور تولید کنیم با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم بود که تعهدات ما را بیشتر دچار مشکل می کند. ما مصر هستیم تا این کارت ها با کیفیت مناسب در داخل کشور تولید شود.

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه با اشاره به توافق اخیر سازمان برنامه و بودجه با ثبت احوال و تکذیب مشکلات تامین بودجه کارت های ملی جدید گفت: فرآیند تولید کارت ملی( تراشه گذاری، تولید بدنه و صدور کارت) در چند دستگاه مختلف انجام می شود. هماهنگی لازم بین دستگاه های مرتبط انجام شده است. ما باید اعتبار هزینه ها را تامین کنیم و اجرا بر عهده دستگاه های اجرایی و ثبت احوال است. بر اساس توافق صورت گرفته در تولید یک میلیون کارت در ماه طی 10 ماه آینده تمامی کارت های ملی باقی مانده به هموطنان واگذار می شود. ضمن اینکه ثبت احوال متعهد شده کارت های مفقودی و مشکل دار هم به مردم ارائه شود.

ملکوتی‌ خواه درباره رفتار با ارباب رجوع در دفاتر خدماتی  و ثبت احوال گفت: کارت های ملی هوشمند  از زمان ارائه در سال 91  با سه هدف شناسایی، احراز هویت و امضاء دیجیتال به مردم ارائه شد. دولت الکترونیک برای این است که از مراجعه حضوری به جد خودداری شود.احراز هویت و امضای دیجیتال هنوز فعال نشده و در صورت تحقق ، خدمات کیفیت بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =