نشست صمیمانه دکتر طهرانچی با نمایندگان تشکل‌ها و فعالان دانشجویی برگزار شد

نشست صمیمانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان تشکل‌ها و فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز و به مناسبت بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو با نمایندگان تشکل‌ها و فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست صمیمانه و ۴ ساعته، دکتر طهرانچی به ارائه مطالبی درخصوص اهمیت تشکل‌های دانشجویی، فعالان دانشجویی و مسائل حوزه دانشجویی دانشگاه پرداخت و به تفصیل به مطالبات ۱۲ تن از فعالان دانشجویی حاضر در جلسه پاسخ داد.

در ابتدا، حسن بکتاشی دبیرکل سازمان اسلامی دانشجویان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باید از پتانسیل‌های موجود مانند آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه استفاده کرد تا درآمدهای غیرشهریهای دانشگاه افزایش پیدا کند. همچنین لازم است به مواردی از جمله اسلامی شدن دانشگاه و استفاده از ظرفیت عظیم تشکل‌های دانشجویی و بسیج در واحدها توجه شود.

 جمارانی دبیر کانون معرفت رضوی نیز در ادامه، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون معرفت رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی، خواستار حمایت از این کانون و گسترش برگزاری دوره‌های معرفتی در دانشگاه شد.

 مهدی رضاییان نماینده بسیج دانشجویی با تأکید بر لزوم اهمیت برگزاری مستمر و منظم شوراهای فرهنگی در واحدهای دانشگاهی، گفت: لازم است ارزیابی‌های مستمر و ماهانه در واحدهای دانشگاهی صورت گیرد.

در ادامه، مهدی سوری دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان خواستار رسیدگی به مواردی از جمله نظارت بر سیستم‌های آموزشی دانشگاه و تأسیس و گسترش پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه شد.

 امیر عامری نیز درخصوص برگزاری اردوهای جهادی، با تأکید بر اهمیت لزوم آیین نامه حمایتی از اردوهای جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: لازم است در این حوزه‌ها کار در فضای جهادی به دانشجو واگذار شود و از ایجاد پژوهشکده‌های علمی در واحدها حمایت شود.

 محمد مختوایی نماینده اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی بر اهمیت وجود شفافیت در سیستم تأکید کرد.

 یاسین سارلی نماینده اتحادیه و تشکل‌های دانشجویی ضمن حمایت از شفافیتی که توسط سامانه «آموزشیار» ایجاد شده، بر لزوم حرکت سریع دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه تمدن‌ساز تأکید کرد.

در ادامه، آرین مشیری نماینده اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی خواستار ارتقای کیفیت برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی، رفع قوانین دست و پا گیر برای تشکل‌های دانشجویی و حمایت از تمامی تشکل‌های دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شد.

 محدثه مصفا نماینده اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی انتظار دارند یک فضای انقلابی داشته باشد، خواستار شایسته سالاری و کار فرهنگی در فضای مجازی شد.

 حسین کریمی نماینده اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی، از دکتر طهرانچی خواست تا بستری فراهم کند تا از فعالیت‌های فارغ التحصیلان این دانشگاه در کشور استفاده شود.

در ادامه، محمد میلادی نماینده نشریات دانشجویی خواستار مواردی از جمله لزوم اهمیت دادن واحدها به فعالیت‌های نشریات دانشجویی، حمایت از چاپ نشریات دانشجویی، ایجاد انگیزه برای فعالیت دانشجویان در نشریات دانشجویی، در اختیار قرار دادن ظرفیت رسانه‌های دانشگاه به فعالان نشریات دانشجویی و... شد.

 علی اکبر نوبهاری دبیر کانون هلال احمر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات این کانون در زمان شیوع ویروس کرونا، خواستار همکاری مسئولان واحدها با کانون‌های هلال احمر و حمایت از آنان شد.

در حاشیه این نشست و با حضور دکتر طهرانچی، از سامانه «دانشجویار» که با هدف ارائه خدمات مجازی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده، رونمایی شد.

در این نشست چهارساعته، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، روزبهانی سرپرست اداره کل تشکل‌های سیاسی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسئولان حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =