نامزدهای بایدن برای ریاست پنتاگون

جوبایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا به دنبال اصرار رسانه های داخلی برای تعیین رییس جدید پنتاگون بامداد سه شنبه گفت: نامزد وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه مشخص خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)  از شبکه سی ان ان، بایدن گفت: وی قصد دارد نامزدهای خود برای وزارت دفاع و دادستان کل را این هفته اعلام کند.

بایدن در ایالت دلاور در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر آن‌که آیا نامزدهای وزارت دفاع و دادستان کل را انتخاب کرده اید، گفت: من چهارشنبه و جمعه اطلاعیه ای برای شما خواهم داشت.  

به گزارش برخی رسانه ها از جمله افرادی که می توان به عنوان نامزد کسب رییس پنتاگون در دولت بایدن نام برد می توان به میشل فلورنوی، تامی داکورث و جک رید اشاره کرد.

میشل فلورنوی، بیش از هر فرد دیگری نامش برای این سمت مطرح است. او در دولت اول باراک اوباما معاون وزارت دفاع بود و با توجه به سابقه مدیریتی در اندیشکده «مرکز امنیت آمریکای جدید» شخصیتی شناخته شده محسوب می‌شود.

تامی داکورث سناتور ایالت ایلینوی، دستیار وزیر کهنه‌سربازان و افسر سابق ارتش و  جک رید سناتور رودآیلند، کاپیتان بازنشسته ارتش از دیگر گزینه های تصدی پست وزارت دفاع امریکا هستند.

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مارک اسپر رییس اسبق پنتاگون را یک روز پس برگزاری انتخابات سوم نوامبر ( 13 آبان )را  برکنار کرد و هم اکنون کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا است.

در حالی بایدن قرار است در این هفته نامزد خود برای کسب ریاست پنتاگون را معرفی کند که برخی رسانه های آمریکایی در هفته گذشته گزارشاتی مبنی بر عدم دسترسی تیم انتقالی بایدن به مراکز حساس دفاعی امنیتی منتشر کردند.

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد که علی رغم تصمیم اداره خدمات عمومی در ۲۳ نوامبر (سوم آذر) برای انتقال رسمی قدرت، پنتاگون درخواست تیم بایدن برای دیدار با مدیران نهادهای امنیت ملی، اطلاعات دفاعی و سایر سرویس های جاسوسی ارتش را رد کرده است.

کد خبر: 1083229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =