۱۰ کانون فرهنگی دانشجویی در واحد خرم‌آباد فعالیت می‌کند/ تاسیس رادیو نجوا برای پوشش فعالیت‎‌های فرهنگی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با اشاره به اینکه ۱۰ کانون فعال دانشجویی در واحد خرم‌آباد فعالیت می‌کند، گفت: هم اکنون ۴ نشریه در این واحد دانشگاهی فعال است که دو نشریه آن در فضای مجازی به صورت الکترونیکی منتشر و در اختیار دانشگاهیان قرار گرفته و پیگیر انتشار سایر نشریات و نیز افزایش تعداد آنها هستیم.

حمیدرضا زهره‌ای معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد بر اساس تفاهم‌نامه عملیاتی سال تحصیلی و نیز مناسبت‌ها بوده و به فراخور زمان برای مخاطبان اعم از دانشجویان و اساتید و کارکنان و نیز خانواده‌های آنان  اجرا می‌شود. با عنایت به وضعیت  جاری و ایام  کرونا بیشتر کارها و برنامه‌ها به صورت مجازی اجرا می‌شود.

وی به برگزاری مراسم هفتگی زیارت عاشورا، برگزاری دوشنبه‌های قرآنی، سه شنبه‌های مهدوی، برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی، کرسی‌های آزاداندیشی و  رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی آزاد اندیشی اشاره کرد و افزود: همچنین طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و آزمون‌های سراسری قرآن و عترت اعم از کتبی، شفاهی و هنرهای ادبی و محفل انس با قرآن وجلسه تفسیر قرآن بصورت هفتگی در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

زهره‌ای از تاسیس رادیو نجوا در اینستاگرام توسط دانشجویان کانون فرهنگی و فعالیت فراگیر و پوشش خبری فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در واحد خرم‌آباد خبر داد.   

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با همکاری معاونت فرهنگی، نهاد رهبری، بسیج و گروه‌های جهادی و خیرین دانشگاه انجام شده است، گفت: تمام کمک‌های جمع‌آوری شده بین هم استانی‌های نیازمند توزیع شده است. همچنین کانون‌های فرهنگی  دانشجویی از جمله کانون دانشجویی هلال احمر نیز فعالیت‌های بسزایی در این زمینه داشته‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد خرم آباد، در مورد جشنواره «از حماسه تا حماسه» اظهار کرد: در این خصوص تعداد زیادی از دانشجویان، اساتید و کارکنان ثبت نام قطعی کرده و در مناسبت‌های اخیر شاهد فعالیت و پست گذاری آنها  بوده‌ایم. همچنین در حوزه فرهنگی در حال تلاش برای جذب تعداد بیشتر برای مناسبت‌های بعدی این جشنواره هستیم.

زهره‌ای با اشاره به اینکه ۱۰ کانون فعال دانشجویی در واحد خرم‌آباد فعالیت می‌کند، تصریح کرد: کانون‌های همیاران سلامت، هلال احمر، حجاب و عفاف، مهدویت، تئاتر اخلاص، معرفت رضوی، قاریان و حافظان قرآن، دین و اندیشه، ورزش و نشاط و معراج ۱۰ کانون فعال در این واحد دانشگاهی است که علاوه بر فعالیت‌های تخصصی، فرهنگی و اجتماعی در حیطه عملکرد خود در این ایام کرونا فعالیت‌های انسان دوستانه و برنامه‌ها و مسابقات فراوانی بصورت مجازی برای دانشجویان و عموم دانشگاهیان برگزار کرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون ۴ نشریه در این واحد دانشگاهی فعال است که دو نشریه آن در فضای مجازی به‌صورت الکترونیکی  منتشر و در اختیار دانشگاهیان قرار گرفته و پیگیر انتشار سایر نشریات و نیز افزایش تعداد  آنها هستیم.

زهره‌ای ادامه داد: یکی از کارهای پسندیده دانشگاه در سالیان اخیر اختصاص تخفیف ویژه به دانشجویان مزدوج بوده است که این امر خود باعث تشویق و ترغیب به امر مبارک ازدواج در میان دانشجویان است، دیگر اینکه آمورزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانشجویان جهت جذب شدن به بازار کار، در نظر گرفتن تسهیلات برای مزدوجین به عنوان نمونه ایجاد و توسعه خوابگاه متاهلین، ایجاد شرکت‌ها و موسساتی  دانش بنیان که درآمد زایی آنها از طریق حمایت دانشگاه صورت می‌گیرد. همچنین جذب دانشجویان فعال و ممتاز به عنوان کارگزار و کارمند در بلند مدت می‌تواند از جمله مساعدت‌های دانشگاه در توسعه و ترغیب به ازدواج باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد خرم‌آباد، اظهار کرد: برای توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی  علاوه بر برنامه اخیر اعلامی معاونت محترم  فرهنگی در برگزاری رقابت‌ها به‌صورت تیمی، می‌توان به تشکیل کارگروه‌های مختلف از رشته‌های گوناگون با موضوعات جذاب و متنوع برای دانشجویان، تشکیل کارگروه تخصصی متناسب با هر موضوع جهت نظارت و کنترل و هدایت صحیح و جلوگیری از ایجاد تنش، درنظر گرفتن مکان مناسب در زمان‌های متفاوت جهت برگزاری کرسی‌ها در شرایط عادی و در نظر گرفتن کارشناس مجری مجرب متناسب با هر موضوع اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =