استکبارستیزی جزو مبانی انقلاب است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استکبار ستیزی جزو مبانی انقلاب است و تعطیل پذیر نیست، در میان آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی، استکبارستیزی از جایگاهی محوری برخوردار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمود هاشمی در نشست جنبش‌های دانشجویی و استکبار ستیزی استان البرز که به مناسبت روز ۱۶ آذر برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو به تشریح استکبار و استکبار ستیزی پرداخت و گفت: واژه استعمار و استکبار از واژگانی است که به کرات همه نخبگان و آحاد مردم شنیده و از آن تنفر دارند چرا که با ظاهر آبادانی و امثالهم حضور پیدا می‌کند؛ اما جز ذلت برای ملت‌ها چیزی ندارد. 

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در اجتماع ۱۲۰ نفر از استادان دانشگاه‌ها  به حضور آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا از سال ۱۲۳۵ با توافقی که با ایران منعقد کرد در کشور ما سفارت و کنسولگری ایجاد کرد و بدنبال سیطره بود که البته با تصویب کنگره در سال ۱۲۶۱ رسما سفارت خانه در ایران راه اندازی و از سال ۱۲۹۹ نفوذ آمریکا در حوزه نفتی تا سال ۱۳۳۲ ادامه داشت.

وی ادامه داد: از سال ۳۲ به بعد نفوذ آمریکا در حوزه سیاسی گسترش پیدا کرد و در ایران نخست وزیر تعیین می‌کردند و عامل اصلی نفوذ آمریکا در این کشور و خصوصا در نیروهای نظامی، امنیتی و اقتصادی ساواک بود. 

هاشمی به فلسفه گفتمان عدالت خواهی و استکبار ستیزی اشاره کرد و گفت: گفتمان استکباری در برابر گفتمان عدالت قرار می‌گیرد. استکبار ستیزی جزو مبانی انقلاب است و تعطیل پذیر نیست در میان آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی، استکبارستیزی از جایگاهی محوری برخوردار است به طوری که می توان این آرمان را صفت ذات انقلاب و جزو مفاهیم مُقوّم ماهیت آن قلمداد کرد و در صورت کنارگذاشتن استکبارستیزی، انقلاب اسلامی بدون تردید دستخوش تغییر هویتی خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بسیج اساتید کشور درباره فلسفه مکتبی استکبار ستیزی عنوان کرد: عدالت‌گرایی گفتمان اصلی پیامبران بوده است. بنابراین ماموریت همه پیامبران معرفی حقوق مردمان به عنوان انسان نه مومنان و کمک برای فهم و قیام عدالت در جامعه است تا در یک شرایط برابر هر کسی بتواند گفتمان حق را بشناسد و با اختیار در پی آن برود. خداوند همان گونه که گفتمان عدالت را گفتمان اصلی جامعه ایمانی قرارداده، هر گونه گرایش به استکبار و یا استکبارگرایی را مردود دانسته و عذاب‌های خوارکننده دنیوی و اخروی برای مستکبران بیان کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های انقلابی مسئولان روحیه استکبارستیزی و عدالت محوری باید باشد و ‌اشرافیت همواره در برابر عدالت و گفتمان آن بوده و در کنار مستکبران قرار گرفته است. در اصطلاح قرآنی‌ اشرافیت حاضر در قدرت است که پایه‌های مستکبران را استواری می‌بخشند و حقوق مستضعفان را به غارت و چپاول می‌برند و مسئولان باید بجد از این رذیله پرهیز کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =