تشکیل ۱۳ گروه در پیام‌رسان‌های مختلف برای جشنواره «ازحماسه تا حماسه»

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان(اهرم) گفت: حدود ۱۳ گروه در پیام‌رسان‌های مختلف مانند واتساپ و اینستاگرام که مختص دانشگاه بوده به منظور معرفی جشنواره «ازحماسه تا حماسه» تشکیل شده است.

سهیلا لشگری مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان(اهرم) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم منطبق بر آیین‌نامه و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان مرکزی تدوین می‌شود و لیکن عمدتا بر پایه و محور توجه به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بومی – اقلیمی شهرستان تنگستان و شهر اهرم با توجه به سابقه و پیشینه تاریخی آن به خصوص معرفی روحیه مقاومت و استکبارستیزی شهدای و دلاورمردان این منطقه طراحی و در نظر گرفته شده است.

وی اجرای یادواره شهدای دانشجو، کرسی‌های آزاد اندیشی و جشنواره «ازحماسه تا حماسه» را از برنامه‌های آینده این واحد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: در خصوص جشنواره «ازحماسه تا حماسه»  تاکنون قریب به ۱۳ گروه در نرم افزارهای مختلف مانند واتساپ و اینستاگرام که مختص به دانشگاه بوده است تبلیغات لازم صورت گرفته و مشارکت هایی نیز وجود داشته و تا کنون حدود ۷ تن از دانشجویان و اساتید در این خصوص اعلام آمادگی کرده و به تولید محتوا پرداخته اند.

لشگری ادامه داد: در زمینه کرسی‌های آزاد اندیشی با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته با همکاری بسیج دانشجویی بناست تا سلسله نشست‌های کرسی آزاد اندیشی به صورت مجازی به دلیل شرایط خاص کرونایی در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی – مدیریت شهری و شرایط جامعه و انتخابات برگزار شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان(اهرم)، تصریح کرد: با همکاری بسیج دانشجویی بناست تیم‌های متشکل از دانشجویان در گروه‌های مختلف تشکیل شود و با ارزیابی و رصد موضوعات مختلف به دانشجویان و دعوت از کارشناسان در هر حوزه در این زمینه اقدام به عمل آید.

وی اضافه کرد: با ارائه فراخوان‌های متعدد و شناسایی دانشجویان مستعد این واحد دانشگاهی تشکیل ۳ کانون دانشجویی در دستور کار قرار دارد که مقدمات تشکیل ۲ کانون آن فراهم شده است و افزایش بودجه این کانون‌های دانشجویی نیز قطع و یقین تاثیرات شگرفی در هدایت و تقویت بیش از پیش زیرساخت های کانون‌ها داشته است.

لشگری تصریح کرد: شناسایی دانشجویان مستعد و خلاق در حوزه فضای مجازی، تشکیل پیج اینستاگرام دانشگاه و انجام تبلیغات محیطی از جمله اقدامات بوده است. همچنین در حوزه پویش کمک مومنانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم در دو مرحله نسبت به تهیه بسته‌های معیشتی و نوشت افزار جهت نیازمندان و همچنین توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مایع ضدعفونی کننده در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام کرده است.

وی تأکید کرد: در این واحد دانشگاه ۲ کانون فرهنگی و یک نشریه دانشجویی فعال است.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان(اهرم) تصریح کرد: برگزاری جلسات مشاوره و استفاده از ظرفیت روحانیون در دانشگاه و اقدامات تبلیغی از جمله اقدامات دانشگاه در خصوص مبحث ازدواج آسان و در سنین پایین بوده است و عمده چالش پیش روی جوانان در مساله ازدواج که خصوصا در جامعه آقایان نمود دارد مساله اشتغال آنان است.

وی افزود: تا کنون این دانشگاه در حوزه ابلاغ و عملیاتی کردن دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری اقداماتی از جمله برگزاری جلسات هم اندیشی، نصب بنر و دیگر اقدامات فرهنگی و تبلیغی کرده است. همچنین تعیین افرادی از دانشجویان به عنوان منادیان عفاف و حجاب به منظور انجام ارشادات و راهنمایی های لازم در این زمینه، تعامل و همکاری با حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی شهر اهرم در خصوص ترویج بیش از پیش فرهنگ عفاف وحجاب در دستور کار قرار گرفته است. خوشبختانه با توجه به فرهنگ غالب بر شهر اهرم و نوع بافت سنتی حاکم بر آن تا کنون با مشکل و چالش خاصی در خصوص عدم پایبندی دانشجویان در خصوص عفاف و حجاب روبرو نبوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =