آیین گرامیداشت روز دانشجو در واحد نجف آباد برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز دانشجو (16 آذر) با حضور مسئولین دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد و محمد روزبهانی مدیر کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی برگزارشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین مجید میرزایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در این مراسم با اشاره به اینکه دانشجو یعنی دانش و بینش، دانش به معنای تولید علم و بینش به معنای بصیرت داشتن است بیان کرد: دانشجویی که اهل دانش و بینش باشد امنیت، استقلال و رفاه را برای کشور به ارمغان می آورد.

وی تحصیل، انجام کار پژوهشی، علمی و هرآنچه که برای پیشرفت نظام وکشورلازم است را از امور مهم وبا ارزش دانشگاهیان در شرایط کنونی کشوردانست وافزود: دانشگاه نباید تنها برمبانی پژوهش های نظری تمرکز کند و باید این موضوع به پژوهش های کاربردی نیز تخصیص یابد و با تجاری سازی فناوری ها، آن را به اقتصاد متصل نمائیم وبا برنامه ریزی صحیح وحرکت به سوی یک اقتصاد دانش بنیان بتوانیم شاهد رشد و توسعه متوازن در کشورباشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد هدف اصلی شهدا را مبارزه با زور گوئی ها و سلطه طلبی های استکبار دانست وافزود: نظام جمهوری اسلامی همیشه و در همه حال به دنبال مبارزه با استکبار بوده که این امر موجب ناراحتی آنها شده است و با تحریم وایجاد مشکلات اقتصادی برای ملت ایران سعی در تضعیف روحیه انقلابی وشهادت طلبانه مردم دارند تا بتوانند به مقاصد پلید خویش دست پیدا کنند ولی هنوز به این باور نرسیده اند که ملت ایران همچنان با پیروی از اهداف مقدس شهدا و امام شهیدان، آماده مبارزه و مقابله با زورگویان واستکبار جهانی هستند.

در ادامه رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد با اشاره به اینکه شهید بهشتی دانشجو را موذن جامعه خطاب کرد بیان کرد: قشر دانشجو بدنه ی فعال و حساس، تاثیر گذار و فرهیخته جامعه است که آینده کشور را در دستان خود دارد بنابراین باید وظایف خود را به خوبی بشناسد و در راستای عمل به آن قدم بردارد.

وی بحران هویت و چندهویتی شدن جوانان را مهم‌ترین و بزرگ ‌ترین آسیب امروز جامعه دانست و افزود: تهاجم فرهنگی نوعی هجوم نرم است، ابزار تهاجم امروزه فناوری‌های نرم فرهنگی است، بنابراین ابزار دفاع نیز باید متناسب با آن باشد یعنی با همان ابزار تهاجم باید با آن مقابله کرد، امروزه نیاز به جهاد فرهنگی داریم و موضع ما در قبال فرهنگ، باید یک موضع جهادی باشد.

نقش درادامه حرکت دانشجویان به سمت رفع نیازهای ومشکلات کشور ومسئله محوری را از وظایف مهم دانشجویان در قبال جامعه دانست و گفت: دانشجویان فعال در بدنه جامعه قطعا راه گشا و مشکل گشای جامعه خواهند بود.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاداسلامی استان اصفهان در پایان حضور حدود 48 درصد جوانان کشوردر دانشگاه ها را نشان از فرهیختگی جامعه و فرهنگ غنی این کشور در اهمیت دادن به آموزش و علم آموزی دانست و به دانشجویان توصیه کرد: درکشف نیازها ومشکلات صنعت و جامعه با ایجاد آمادگی های علمی و مهارتی برای پاسخگویی به این نیازها در دوران تحصیل به ویژه کسب مهارت های کارآفرینی و ایده پردازی همراه با امید به آینده درخشان تلاش نمایند.

در ادامه محمد روزبهانی مدیر کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما همواره در حال مبارزه با نظام ظلم و استکبار در عرصه های مختلف است و دانشجویان نقش آفرینی به سزایی در این زمینه دارند اظهار داشت: دانشگاه محل تربیت نیروی نخبه کشور است و رشد علم و فناوری در دانشگاه اتفاق می افتد.

وی افزود: طبق بیانات امام خمینی (ره) دانشگاه کارخانه انسان سازی است و اساتید نیز در این امر نقش بسیار مهم و پررنگی دارند.

روزبهانی نیروی جوان را از عناصر مهم دانست و تصریح کرد: دانشجوی جوان دارای خصوصیاتی از جمله امید و ابتکار، صراحت، خطرپذیری و خستگی ناپذیری است که برای پیشرفت علم و فناوری و رسیدن به آرمان ها بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان بیان کرد: مسوولان باید زمینه رشد و پرورش دانشجو را فراهم کنند، در مقابل دانشجویان باید از این فرصت برای رشد و ارتقای سطح علمی خود استفاده کنند و فضای کار و تجربه به وجود بیاورند زیرا جامعه بیرون از دانشگاه انتظار دانشجویی توانا دارد که بتواند برای بهبود شرایط تلاش کند.

در پایان این مراسم دانشجویان برتر در زمینه های علمی، پژوهشی و فرهنگی معرفی شدند.

کد خبر: 1083303

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =