یک کانون و نشریه فرهنگی دانشجویی در واحد هریس راه‌اندازی شد/ اصلاح و احیای روش‌های سنتی در جهت رشد فرهنگ اسلامی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هریس، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرنا و عدم حضور دانشجویان در محیط دانشگاه فعلا کانون و نشریه فعالی وجود ندارد، ولی دانشگاه تلاش‌های خود را برای راه اندازی حداقل یک کانون و یک نشریه فعال بر اساس دستور العمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی  را در آینده نزدیک به کار گرفته است.

کیارش شکیبایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هریس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره عمده فعالیت‌های فرهنگی در واحد دانشگاهی اظهار کرد: زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مومن و تشکیل تشکل‌های انجمن‌های اسلامی و جمعیت‌های مشابه و نظارت بر فعالیت آنها و نیز تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه‌های ممکن، با تاکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط از مهم‌ترین برنامه فرهنگی در واحد هریس است.

وی تصریح کرد: تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان، انجام مطالعات راهبردی و بررسی‌های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان و طراحی برنامه‌ها و شیوه‌های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش‌های سنتی در تبلیغات اسلامی وبرنامه‌ریزی، زمینه‌سازی و انجام اقدامات لازم برای هرچه فعال‌تر شدن افراد تاثیرگذار مانند: روحانیون، دانشجویان، استادان در جهت رشد فرهنگ اسلامی و مقابله با آثار نامطلوب فرهنگ‌های بیگانه از دیگر فعالیت است که در این واحد دانشگاهی انجام می‌شود.
شکیبایی در خصوص جشنواره «از حماسه تا حماسه» گفت: بر خلاف تبلیغات زیادی که در این زمینه در دانشگاه صورت گرفته است، متاسفانه تا به امروز شرکت کننده در این زمینه  نداشتیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هریس، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر رشته‌های  واحد زیر شاخه فنی و مهندسی است و تنها رشته حسابداری جزو رشته‌های علوم انسانی است و در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو نداریم، لذا استقبال از طرف دانشجویان جهت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تا کنون انجام نگرفته است. ولی در راستای انجام این امر کارهای مقدماتی در حال انجام بوده و در صورت لزوم از اعضای هیات علمی صاحب نظر استان در این خصوص نیز بهره گرفته خواهد شد.

شکیبایی افزود: با توجه به تعداد کم دانشجویان واحد و تاثیر بیماری کرونا بر عدم حضور دانشجویان در محیط دانشگاه فعلا کانون و نشریه فعالی وجود ندارد، ولی دانشگاه تلاش‌های خود را برای راه اندازی حداقل یک کانون و یک نشریه فعال بر اساس دستور العمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی  را در آینده نزدیک به کار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برای پیشبرد اهداف و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه فضای مجازی چه اقداماتی را انجام داده‌اید؟ گفت: ایجاد کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی از اقدامات واحد است. تبلیغاتی در زمینه پویش کمک مومنانه انجام گرفته و در حال حاظر نیز انجام می‌گیرد که نقش آن کمک‌های نقدی و غیر نقدی همکاران و خیرین شهرستان است. همچنین در زمینه کرونا نیز اطلاع رسا نی‌ها در زمینه  نحوه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا انجام گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هریس، درباره دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر دانشجویان بومی منطقه هستند و منطقه جزو یکی از اولین مکان‌ها در زمینه رعایت حجاب و عفاف است، دانشجویان مسائل مربوط به حجاب و عفاف را رعایت می کنند. در ضمن دانشگاه به برگزاری کارگاه‌ها و ارائه بروشورهای تبلیغاتی در زمینه بالا بردن سطح حجاب و نقش آن در پیشبرد فرهنگی جامعه اقدامات متعددی را انجام داده است. و قطعا از این به بعد نیز در این زمینه به خصوص در فضای مجازی تلاش‌های بیشتری را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =