واریز حداقلی عوارض پارکینگ محله به حساب سازمان حمل و نقل

عضو شورای شهر گفت: عوارض حاصل از کسر پارکینگ (پارکینگ محله) باید به حسابی مجزا به نام سازمان حمل و نقل واریز می‌شد اما تنها حدود ۷ درصد از عوارض وصولی به حساب مجزای سازمان واریز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمد علیخانی در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورا و در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: با توجه به ماده سیزدهم مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و شرایط بحران ناشی از گسترش ویروس کرونا ابلاغی به شماره ۱۶۰/۲۶۵۰/۲۰۶۹ مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۱۵و بند پ تبصره هفتم مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران مبنی بر واریز عوارض حاصل از کسر پارکینگ (پارکینگ محله) به حسابی مجزا به نام سازمان حمل و نقل و ترافیک، موضوع از طریق کمیسیون عمران و حمل و نقل طی نامه های شماره ۱۶۰/۱۶۶۰۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۳، ۱۶۰/۸۶۰۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۹، ۱۶۰/۷۸۴۷ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۲و ۱۶۰/۶۱۰۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۷ در خصوص اجرای ماده مذکور و اجرای پروژه های پارکینگ محلات به تفکیک محلات مناطق شامل تعداد، مشخصات پروژه ها، درصد پیشرفت فیزیکی هر یک از پروژه ها و افتتاح حساب مجزا به نام سازمان حمل و نقل و ترافیک و همچنین واریز عوارض وصولی حاصل از کسر پارکینگ به صورت کامل به حساب سازمان حمل و نقل و ترافیک مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه با وجود پیگیری های مکرر این کمیسیون، معاونت مالی و اقتصاد شهری از اجرای کامل مفاد ماده سیزدهم این مصوبه خودداری و تنها درصد ناچیزی (حدود ۷ درصد) از عوارض وصولی را به حساب مجزای سازمان واریز کرده است.

علیخانی افزود: توسعه پارکینگ های محلات یکی از نیازهای اصلی شهر تهران است و با توجه به برآوردهای انجام شده کمبود آن در سطح شهر و محلات مختلف محسوس است. عدم واریز عوارض مربوطه منجر به توقف و کند شدن روند پیشرفت پروژه های پارکینگ محلات شده است. لذا به شهردار محترم تذکر داده می شود دستور فرمایند عوارض موضوع ماده سیزدهم مصوبه به صورت کامل به حساب مجزای سازمان حمل و نقل و ترافیک سریعاً واریز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =