شرایط تجارت در امارات برای دومین ماه متوالی بدتر شد

اوضاع تجارت در امارات در ماه نوامبر برای دومین ماه متوالی به خاطر کاهش تقاضا بدتر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بلومبرگ، در ماه نوامبر و برای دومین ماه متوالی اوضاع تجارت و کسب و کار در امارات بدتر شد که دلیل آن کاهش تقاضا بوده است.

کاهش تولید در بخش خصوصی غیرنفتی در امارات ماه گذشته میلادی باعث شد تا برای نخستین بار از ماه می در ماه نوامبر شاهد بدتر شدن اوضاع تجارت در این کشور باشیم.

مؤسسه IHF مارکت گزارش داد که کاهش قابل توجه خریداران و همچنین ضعیف بودن شرایط بازار از جمله دلایل افت فضای تجارت در امارات بوده است.

این مؤسسه می‌گوید: شاخص خرید مدیران در امارات در ماه اکتبر 49.5 واحد بوده که در ماه نوامبر هم تغییر نکرده و رقم این شاخص زیر 50 واحد نشان‌دهنده بدتر شدن اوضاع است.

دیوید اوین کارشناس مؤسسه IHF مارکت می‌گوید:‌اطلاعات اخیر نشان‌دهنده تداوم کاهش تولید بخش غیرنفتی اقتصاد امارات در ماه نوامبر است.

وی گفت:‌علیرغم آنکه در فصل تابستان شاهد بهبود نسبی اوضاع کسب و کارهای خصوصی در این کشور بودیم اما نه تنها پایین بودن تقاضا به معضلی برای این بخش از اقتصاد امارات تبدیل شده بلکه هنوز تا رسیدن به دوران پیش از کرونا فاصله زیادی دارد.

اطمینان و انگیزه تجارت نیز در این کشور کاهش یافته به گونه‌ای که شرکت‌های اماراتی برای دومین بار در هشتمین سال گذشته پیش‌بینی کرده‌اند که تولید آنها برای سال جاری کاهش خواهد یافت.

در حالی که نگرانی‌ها نسبت به بالا گرفتن تعداد مبتلایان به کرونا در امارات افزایش یافته اعمال محدودیت‌ها هم اوضاع کسب و کار در این کشور را تحت تأثیر منفی قرار داده است.

اعمال قرنطینه‌های سراسری در اروپا باعث شده تا مشتریان خارجی شرکت‌های اماراتی کاهش یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =