آغاز اردوی آمادگی دونده ملی‌پوش در جزیره کیش/ المپیک ۲۰۲۴ بدون کاراته/ دور جدید اردوی تیم‌های ملی کشتی

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) – طاها کاردان / حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

المپیک ۲۰۲۴ بدون کاراته؛ حضور وزنه برداری در ابهام
با اعلام کمیته بین‌المللی المپیک: کاراته، با وجود تلاش فدراسیون جهانی این رشته، از المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنار گذاشته شد ولی وزنه‌برداری با چند وزن کمتر در پاریس حضور خواهد داشت.
 ۲۶۰ سهمیه وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۱۶ ریو به ۱۹۶در بازی‌های توکیو رسید و حالا در صورت حضور در پاریس تنها ۱۲۰ سهمیه خواهد داشت. این برنامه‌ریزی به معنای قطعی بودن حضور وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ نیست.

آغاز اردوی آمادگی دونده ملی‌پوش در جزیره کیش
مهدی پیرجهان ملی‌پوش دوومیدانی کشورمان که یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک توکیو محسوب می‌شود، اردوی آمادگی خود را از روز گذشته در جزیره کیش آغاز کرده است.
قرار است این اردو ۴۵ روز باشد و پس از آن احتمالا یک اردوی خارجی در دستور کار این دونده قرار خواهد داشت. پیرجهان که رکورد دار ۴۰۰ متر مانع ایران محسوب می‌شود در جدیدترین رده بندی جهانی با ۵ پله صعود در رده ۲۴ جهان ایستاد.

استعفا سرمربی تیم والیبال آذرباتری
ساسان خداپرست سرمربی تیم تازه لیگ برتری شده آذرباتری ارومیه، به دلیل کسب نتایج ضعیف با این تیم در رقابت‌های لیگ برتر، با ارسال نامه‌ای از سمت خود استعفا داد.
تیم آذرباتری ارومیه امسال نخستین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند که تنها با یک برد و چهار امتیاز فعلا در قعر جدول رقابت‌ها حضور دارد. خداپرست در پیام اسعفایش تصریح کرد که بر اساس توافق صورت گرفته با مسوولان باشگاه آذرباتری و در کمال احترام با این تیم قطع همکاری کرده است.

دور جدید اردوی تیم‌های ملی کشتی از دی ماه
پیش از آنکه برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۲۰ صربستان به خاطر عدم استقبال تیم‌ها لغو شود، تیم‌های ملی آزاد و فرنگی دو مرحله اردو برگزار کردند و مسابقات انتخابی نیز در همه اوزان هر دو رشته به انجام رسید. بعد از اینکه اتحادیه جهانی اعلام کرد به جای جهانی، رقابت‌های جام جهانی در همان تاریخ مقرر در بلگراد برگزار می‌شود، اردوهای تیم‌های ملی نیز تعطیل شدند و بلافاصله کار برگزاری دور برگشت لیگ برتر از سر گرفته شد.
در روزهای گذشته این رقابت‌ها در گروه‌های الف و ب دو رشته آزاد و فرنگی پیگیری شد و مرحله ضربدری و فینال مسابقات نیز دهه سوم ماه جاری به انجام خواهد رسید تا پرونده لیگ ۹۹ بسته شود. بر همین اساس دور جدید تمرینات تیم‌های ملی نیز برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت های پیش رو، از ابتدای دی ماه آغاز می‌شود.

۵ کاراته کا به اردوی تیم ملی بانوان دعوت شدند
با تصمیم سمانه خوش قدم سرمربی تیم ملی بانوان حمیده عباسعلی، رزیتا علیپور، سارا بهمن یار، نفیسه گلشنی و زهرا کریمی ۵ کاراته کایی هستند که به  اردو دعوت شدند؛ بنابر تصمیم مسئولان فدراسیون کاراته دور جدید تمرینات تیم ملی بانوان از فردا چهارشنبه ۱۹ آذرماه آغاز می‌شود.
اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته بانوان در محل مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد و طبق برنامه اعضای تیم ملی بعد از ورود به اردو تست کرونا خواهند داد و پس از رسیدن پاسخ تست‌ها، تمرینات خود را از صبح پنجشنبه ۲۰ آذرماه آغاز می‌کنند.

آغاز دور برگشت لیگ برتر هندبال از فردا
مرحله اول دور برگشت سی وسومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال مردان، یادواره شهید پورجعفری فردا (چهارشنبه) در شیراز و در سالن پوریای ولی دانشگاه آزاد واقع در شهر صدرا با شرکت ۱۲ تیم آغاز می‌شود.
 در دیدارهای روز نخست از ساعت ۱۳ تیم ستارگان دشتستان برابر نفت وگاز گچساران به میدان می‌رود. دیدار دور رفت دو تیم به دلیل غیبت ستارگان دشتستان برگزار نشده بود؛ در ادامه دیدارهای روز نخست ذوب آهن به مصاف پاس ناجای قم خواهد رفت، در دیدار دور رفت تیم ذوب آهن اصفهان توانست با نتیجه ۳۴ بر ۲۲ مقابل تیم پاس به برتری برسد.
در آخرین دیدار روز اول شهید شاملی کازرون برابر پرسپولیس بهبهان قرار می‌گیرد. نماینده کازرون با یک بازی کمتر از ذوب آهن و با ۸ امتیاز در رده دوم گروه قرار دارد. شاملی کازرون در دیدار رفت با نتیجه ۲۹ بر ۱۸ پرسپولیس بهبهان را شکست داده بود.

پیروزی بسکتبال گرگان بااختلاف ۳۰ امتیاز
پدیروز (دوشنبه) ۱۷ آذر ۱۳۹۹، تیم بسکتبال شهرداری گرگان موفق شد در بازی معوقه لیگ برتر با نتیجه قاطع ۹۸ - ۶۸ و اختلاف ۳۰ امتیازی، تیم خانه بسکتبال خوزستان را از پیش رو بردارد.
نتایج چهار کوارتر این بازی به شرح زیر رقم خورد:
کوارتر اول: ۱۵ - ۳۳ گرگان/کوارتر دوم: ۲۴ - ۲۲ خوزستان/کوارتر سوم: ۱۵ - ۲۴ گرگان/کوارتر چهارم: ۱۴ - ۱۹ گرگان
حسام رضایی فوروارد تیم خانه بسکتبال خوزستان، با کسب ۳۳ امتیاز در این دیدار، امتیاز آورترین بازیکن میدان شد اما نتوانست مانع شکست تیم خود شود.

ماجرای دوحه گردی چه بود؟
انتشار یک عکس روی صفحه شخصی سرپرست تیم ملی بسکتبال که نشان می داد او با طباطبایی بیرون از هتل حضور داشته، این شائبه را به وجود آورد که قاسمی به خاطر شکستن قرنطینه از بازی با سوریه محروم شده و به همین خاطر از جایگاه ویژه تماشاگر بازی شده است.
مسعود قاسمی در گفت و گو با رادیو ایران به این مساله واکنش نشان داده و می گوید: آن عکس را جلوی درب جنوبی هتل گرفتیم و من روی صفحه شخصی ام گذاشتم. کسی که عکس را گرفته، روی پله های ورودی هتل ایستاده است. متاسفانه برخی شیطنت کردند و گفتند که ما قرنطینه را شکستیم. به هیچ عنوان این طور نبود.
وی درباره غیبتش روی نیمکت تیم ملی عنوان کرد: خودم خواستم آن روز روی نیمکت نباشم. شب قبل از بازی احساس تب داشتم و بعد از مشورت با پزشک و برای اینکه خدایی ناکرده ویروس را به دیگر اعضای تیم منتقل نکنم، روی نیمکت نبودم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =