برگزاری کرسی های آزاداندیشی، تحقق عینی روحیه مطالبه گری دانشجویان است

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مجازی در مراسم گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: نباید نگران روحیه ی مطالبه گری و پرسش گری دانشجویان بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در مراسم گرامی داشت روز دانشجو در این دانشگاه که به صورت وبینار و با حضور مجازی حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد؛ بایسته های قشر دانشجو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این مراسم که به صورت برخط (آنلاین) و از طریق شبکه های مجازی دانشگاه قابل مشاهده بود، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه از دانشمندان و فیلسوفان برجسته ی کشورمان در سخنانی ضمن تبریک روز دانشجو و گرامی داشت یاد و خاطره شهید محسن فخری زاده، از برگزارکنندگان این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: از سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای برگزاری این مراسم به صورت وبینار سپاسگزارم و امیدوارم با رفع این بیماری بتوانم به صورت حضوری در خدمت دانشجویان این دانشگاه باشم.

وی در ادامه، روز دانشجو را مختص به یک روز خاص ندانست و اظهار داشت؛ روز دانشجو مربوط به همه سال است و 16 آذر به عنوان یک روز نمادین گرامی داشته می شود. آن چه که مهم است، تحقق عینی روحیه ی مطالبه گری و پرسش گری دانشجویان و تقویت روحیه ی استکبارستیزی آنان است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: نباید نگران برگزاری تجمعات دانشجویی بود، چرا که وجود روحیه مطالبه گری و پرسش گری امری مقدس است و نظام اسلامی و مقام معظم رهبری، داشتن روحیه نقادی را از ویژگی های دانشجویان برشمرده و بر لزوم توجه به آن تاکید داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد: البته در برگزاری تجمعات دانشجویی، شکل و محتوا باید مورد اهمیت قرار گیرد و برگزاری کرسی های آزاداندیشی، تحقق عینی روحیه مطالبه گری دانشجویان است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه سپس لزوم رعایت منطق و اخلاق را در بیان نظرات با اهمیت دانست و گفت: باید فضایی برای دانشجویان فراهم شود تا آنان ضمن رعایت اخلاق و منطق، نظرات، پیشنهادات و انتقادهای خود را نسبت به شرایط جامعه مطرح کنند؛ مطمئنا اگر این شرایط محقق شود، باعث توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد. چرا که قشر دانشجو از قشرهای فرهیخته کشور است و دانشجویان ایرانی خلاق و دارای ذهنی پویا هستند و اگر گوش شنوایی از سوی مسئولان برای شنیدن سخنان دانشجویان وجود داشته باشد نظرات و ایده های آنان می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کشور شود.

استاد و پژوهشگر فلسفه ی دین، افزود: چهار مقوله ی فلسفه، علم، فن آوری و جامعه  از موضوعات بسیار مهمی است که باید در دانشگاه ها و مدارس مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد و پیوند این مقوله ها می تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.

وی کارآمد بودن علم را از ویژگی های دانشگاه های تمدن ساز اسلامی برشمرد و یادآور شد: دانشگاه ها و مدارس برای تولید علم نباید دنبال کمی گرایی باشند؛ یعنی انتشار کتاب و مقالات مهم است ولی باید به کیفی گرایی و سودمندی علم نیز توجه شود و علمی که نقشی مهم و کارآمد در رفع مشکلات جامعه داشته باشد، ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید محسن فخری زاده گفت: ایشان به عنوان دانشمندی در جهان شناخته می شد که دنبال شکستن مرزهای دانش بود و تلاش جهادی برای تولید علمی کارآمد و عدم تمکین به غرب را از مهم ترین دلایل دشمنان برای ترور وی می توان نام برد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1083359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =