چرا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی نمی شوند؟

سرپرست دفتر شوراها و کمیسیون های ستاد علم شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دلایل اجرایی نشدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمد عسگریان سرپرست دفتر شوراها و کمیسیون های ستاد علم شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه «گفتگوی علمی» درباره عملکرد این شورا گفت: شأن شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهوری یک شأن سیاست‌گذاری است.

وی یکی از دلایل عدم اجرای مصوبات شورا را تکمیل نبودن زنجیره سیاست‌ها و زیرساختها دانست و افزود: سیاست گذاری علم و فرهنگ برعهده این شوراست اما اجرای سیاست گذاری و مصوبات این شورا هم نیازمند اقداماتی است، به عنوان مثال در برخی موارد باید قانونی در مجلس وضع شود و یا اینکه دولت آئین نامه ای را تنظیم کند.

عسگریان به یکی از مصوبات شورا درباره دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: شورا به دلیل دغدغه های دانشجویان دکتری در حوزه شغلی و تشکیل خانواده دولت را طی مصوبه ای مکلف به حمایت از فعالیت تمام وقت از آنها کرد تا دغدغه اجاره خانه و خرید روزانه نداشته باشند و به تولید علم بپردازند اما این مصوبه اجرایی نشد.

سرپرست دفتر شوراها و کمیسیونهای ستاد علم شورایعالی انقلاب فرهنگی با اذعان به ضعف نظارت بر اجرای مصوبات این شورا گفت: یکی از انتقادات وارده به شورا نبود یک سیستم نظارتی دقیق و فراگیر است و البته نباید فراموش کرد که عدم تأمین بودجه مورد نیاز هم در این قضیه بی تاثیر نیست.

عسگریان بیان کرد: با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی از قوه نظارتی برخوردار نیست لذا با نهادهای نظارتی مذاکره می کند تا اجرای مصوبات شورا را از دستگاه های اجرایی مطالبه کند و امیدواریم که این ارتباط نظارتی بتواند تا حدودی به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کند.

سرپرست دفتر شوراها و کمیسیونهای ستاد علم شورایعالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: یکی از آسیب های دیگر شورا مربوط به خود مصوبات است؛ مصوبات این شورا باید دقیق تر باشند و راهکارهای اجرایی تری را جلوی پای دولت قرار دهند البته این شورا جزئیات مصوبات و طراحی راهکارها را بر عهده خود دولت و دستگاه اجرایی می گذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =