حضور دانشجویان ایرانی مقیم در رقابت‌های قرآنی چین

عباسعلی وفایی رایزن فرهنگی ایران در چین گفت: دانشجویان ایرانی مقیم در بخش‌های مختلف قرائت، ترتیل، مفاهیم و تدبر در قرآن در این دوره از مسابقات قرآنی، حضور یافتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ عباسعلی وفایی رایزن فرهنگی ایران در چین با اعلام خبر حضور دانشجویان ایرانی مقیم در بخش‌های مختلف قرائت، ترتیل، مفاهیم و تدبر در قرآن و تجربه‌نگاری قرآنی چین گفت: مسابقات قرآنی ویژه دانشجویان ایرانی مقیم چین از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین و مجامع دانشجویی به صورت مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقات با استقبال زیاد دانشجویان ایرانی مقیم از شهرهای مختلف سراسر چین (پکن، هانگژو، ووهان، ژنگژو، شنزن، لنجو، نانجینگ، جینان، دالیان، هانجو، شانگهای) مواجه شد.

وفایی بیان کرد: دانشجویان ایرانی مقیم چین در بخش‌های مختلف قرائت برادران، ترتیل خواهران، مفاهیم و تدبر در قرآن و تجربه‌نگاری قرآنی (تأثیر قرآن در زندگی دانشجویی خارج از کشور) به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی در ادامه، گفت: شرکت کنندگان قرائت مجلسی و ترتیل قرآن یک قطعه را از بین آیات زیر انتخاب و تلاوت خود را به صورت تصویری ضبط و ارسال کردند. در بخش قرائت برادران، استقبال بسیار خوبی از طرف دانشجویان صورت گرفت و پس از دریافت و داوری ویدئوهای شرکت کنندگان، برگزیدگان در رتبه‌های اول تا چهارم در مجموع ۷ نفر اعلام شدند.

رایزن فرهنگی ایران در چین خاطرنشان کرد: در بخش ترتیل ویژه خواهران یک نفر برگزیده شد و در بخش تجربه‌نگاری قرآنی نیز از بین شرکت کنندگان، سه نفر رتبه‌های اول تا سوم از آن خود کردند.

وی همچنین، افزود: در بخش مفاهیم و تدبر در قرآن کریم، ٥٠ سوال چهار گزینه‌ای مطرح شد که شرکت کنندگانی که امتیاز بالای ٨٠ را کسب کرده بودند به عنوان رتبه اول و شرکت کنندگانی که امتیاز بین ٧٠ تا ٨٠ را کسب کرده بودند به عنوان رتبه دوم برگزیده شدند و در نهایت در این بخش ١٥ نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =