۱۶۰۰ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ساخته شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: یک هزار و ۶۰۰ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ساخته شد که متناسب با شرایط آنها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ سید جواد حسینی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین اظهار کرد: ۲۷ مرکز آموزشی برای دانش آموزان جسمی-حرکتی، ۲۲ مرکز برای نابینایان، ۶۲ مرکز برای دانش آموزان اوتیسم و ۱۰۰ مرکز برای دانش آموزان ناشنوا راه اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده و نیاز بیشتر آموزش و پرورش استثنایی به منابع، ۲۱۰ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه لازم بود که به کمک خیرین در ۱۰ ماه ۱۲۰ مدرسه افتتاح شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی مهم ترین جلوه عدالت است و این موضوع حکم می کند که همه دانش آموزان از جمله با نیازهای ویژه درتمامی مناطق از نظام تعلیم و تربیت بهره‌مند شوند.

حسینی یادآورشد: با توجه به تاکید نظام جهانی درمورد دانش آموزان با نیازهای ویژه و افراد دارای معلولیت‌ها باید به این دانش آموزان توجه کرد، نباید تنها به ماموریت آموزش و پروورش به معنای عام پرداخت بلکه بخشی از وظایف بهزیستی را هم در این کنار این ماموریت لحاظ کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =