نتایج نهایی آزمون ورودی دکتری دانشگاه معارف اسلامی اعلام شد

نتایج نهایی آزمون ورودی اختصاصی دکتری ۱۳۹۹ (آزمون کتبی) دانشگاه معارف اسلامی اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نتایج نهایی آزمون ورودی اختصاصی دکتری ۱۳۹۹ (آزمون کتبی) دانشگاه معارف اسلامی که در ۲۸ شهریور ۱۳۹۹برگزار شده است؛ منتشر شد.

اسامی اعلام شده، چند برابر ظرفیت دانشگاه است که پس از انجام مصاحبه علمی و در صورت کسب حد نصاب، حداکثر از ۴ نفر در هر گرایش (بر اساس مجوز وزارت علوم) به عنوان پذیرفته شده نهایی برای ثبت‌نام در دوره دکتری (روزانه) دعوت به عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است سهمیه هیأت علمی و استعداد درخشان (در صورت وجود و کسب حد نصاب علمی) مازاد بر ظرفیت ذکر شده محاسبه می‌شود.

به همین منظور داوطلبان پذیرفته شده (در مرحله اول)، باید در سامانه گزینش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ثبت‌نام کنند. چگونگی آن متعاقباً از طریق پیامک به داوطلبان اعلام خواهد شد.

کلیه قبول شدگان مرحله اول، مدارک مورد نیاز به شرح ذیل را در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ۲۵، ۲۶ و ۲۷ آذر ۱۳۹۹ فقط در ساعات اداری، به آدرس ذیل، به صورت حضوری تحویل کارشناسان گروه‌ها کنند.

هاشم زاده (تلفن: ۳۲۱۱۰۲۹۱ ـ ۰۲۵) گرایش‌های مبانی نظری اسلام، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی. منصفی (تلفن: ۳۲۱۱۰۵۶۲ ـ ۰۲۵) گرایش‌های اخلاق اسلامی، قرآن و متون اسلامی.
 
داوطلبانی که ساکن شهر قم نیستند می‌توانند مدارک مربوطه را با پست پیشتاز ارسال کنند؛ به صورتی که حداکثر تا تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۹ به دست کارشناسان گروه‌ها برسد، بعد از این تاریخ، مدرکی پذیرفته نخواهد شد و امکان مصاحبه نیز وجود نخواهد داشت.

تبصره ۲: داوطلبانی که برای تحویل مدارک در تاریخ‌های ذکر شده با مشکل مواجه هستند برای هماهنگی‌های لازم جهت تحویل مدارک، با کارشناسان مربوطه تماس حاصل کنند.

آدرس دانشگاه: قم، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، بین کوچه ۴ و ۶، پلاک ۷۲، دانشگاه معارف اسلامی. تلفن: ۳۲۱۱۰۱ ـ ۰۲۵ کدپستی: ۳۷۱۶۶۸۶۵۶۶

انجام مصاحبه دکتری، منوط به ارائه کامل مدارک است و در صورت عدم مراجعه داوطلب (یا ارسال پستی) در تاریخ‌های ذکر شده برای تحویل مدارک، به هیچ عنوان امکان مصاحبه وجود ندارد و داوطلب حذف خواهد شد و هیچگونه اعتراضی وارد نخواهد بود.

مدارک لازم برای انجام مصاحبه دکتری:

۱. پرینت رسید پرداخت هزینه مصاحبه به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیون) ریال قابل پرداخت از طریق سامانه یکپارچه پرداخت وجوه خدمات سایت دانشگاه معارف اسلامی.

در صورتی که داوطلب مدارک لازم برای انجام مصاحبه را نداشته باشد، علاوه بر اینکه مصاحبه انجام نخواهد گرفت، وجه پرداختی نیز به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.

تکمیل فرم اطلاعات فردی و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (دریافت فایل: PDF – Word)،  تکمیل فرم رزومه (دریافت فایل: PDF – Word) ضروری است.

داوطلب می‌بایست مستندات ذکر شده در فرم سوابق و رزومه را در روز مصاحبه به همراه خود بیاورد.  ارائه کپی یکی از مدارک تحصیلی زیر (یک نسخه): مدرک سطح سه حوزوی، مدرک کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی،  مدرک کارشناسی ارشد مرتبط به انضمام مدرک اتمام کفایتین (اتمام پایه ده کتبی)، حکم کارگزینی اعضای هیئت علمی گروه‌های معارف اسلامی (رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی) مورد تأیید وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به انضمام مدرک کارشناسی ارشد، مدرک خبرگان بدون مدرک (مورد تایید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها) ضروری است.

داوطلبانی که مقطع کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه را هنوز به اتمام نرسانده‌‍اند؛ باید از معاونت آموزشی دانشگاه خود یا حوزه علمیه، مدرکی دال بر دریافت مدرک خود تا تاریخ ۱ بهمن ۹۹ ارائه کنند؛ در غیر این صورت امکان مصاحبه برایشان وجود نخواهد داشت.

کپی از تمام صفحات شناسنامه (یک نسخه)،  کپی کارت ملی (یک نسخه)، یک قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ و جدید (پشت نویسی شده)، کپی کارت پایان خدمت یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید (مخصوص برادران) (یک نسخه)، لازم است.

داوطلبان حق التدریس گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها که سن آن‌ها بیشتر از ۴۰ سال است باید به ارائه نامه رسمی از دانشگاه‌های محل تدریس مبنی بر تدریس در دو ترم گذشته در گروه‌های معارف اسلامی به همراه تصویر مجوز تدریس سه ساله، مورد تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بپردازند.

کپی مدرک تأیید شده برای استفاده از سهمیه رزمندگان و همسر و فرزند رزمندگان، کپی حکم کارگزینی (مخصوص داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه هیئت علمی) (یک نسخه)،  کپی ریز نمرات کارشناسی ارشد (یک نسخه) نیز ضروری است.

در صورتی که در دوره کارشناسی ارشد دروسی را نگذرانده‌اید و مدرک مذکور فقط بر اساس کار پژوهشی اخذ شده است موضوع ارسال ریز نمرات این دوره منتفی است.

در صورتی که تهیه و ارسال ریز نمرات بدلیل برخی تعهدات نظیر استفاده از آموزش رایگان امکان پذیر نیست این موضوع را طی نامه‌ای متذکر شوید.

کپی مدرک سطح ۲ (کارشناسی) (یک نسخه)، ارزشیابی دائم یا موقت مدرک تحصیلی اخذ شده از کشورهای خارجی که توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری تایید شده باشد. (مخصوص فارغ التحصیلان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند) نیز از دیگر مدارک مورد نیاز است.

مصاحبه علمی برای قبول شدگان مرحله اول کلیه گرایش‌ها در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۹ دی ۱۳۹۹ انجام خواهد شد. حضور داوطلب در ساعات تعیین شده (که متعاقباً اعلام خواهد شد) برای مصاحبه الزامی است و این زمان غیر قابل تغییر است و عدم حضور به منزله غیبت و انصراف تلقی می‌شود.

برنامه ریزی برای زمانبندی مصاحبه‌ها، داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه را دارند علاوه بر تحویل مدارک در وقت مقرر، حداکثر تا تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۹ پیامک با متن ذیل را حتماً به شماره ۳۰۰۰۱۰۱۱۶۶ ارسال نمایند:a + نام + نام خانوادگی + گرایش + مقطع ارسال کنند.

هر کدام از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی (کتاب، مقاله، تدریس، مدرک زبان، شرکت در کنفرانس‌های علمی، گواهینامه‌های علمی و …)، اجرایی، تبلیغی و فرهنگی داوطلبان و همچنین نمره پایان نامه و معدل دوره کارشناسی ارشد، دارای امتیاز مربوط به خود در مصاحبه است و تنها در صورتی این امتیازات محاسبه می‌شود که فرد، در روز مصاحبه، مدارک مورد نظر را به صورت کاملاً مستند ارائه کند؛ صرف نوشتن در فرم سوابق و رزومه و یا اعلام شفاهی و موکول کردن ارائه مدارک به روزهای بعد از مصاحبه، امتیازی را برای داوطلب به همراه نخواهد داشت و هیچ اعتراضی در این موضوع وارد نخواهد بود.

کلیه داوطلبان باید یک نسخه از پایان نامه کارشناسی ارشد یا سطح ۳ را برای روز مصاحبه همراه خود بیاورند. به دلیل اینکه هماهنگی با داوطلب برای مصاحبه علمی، توسط شماره تلفن‌های موجود در فرم ثبت نام اولیه خواهد بود، تغییرات احتمالی شماره تلفن‌ها را به کارشناسان مربوطه اطلاع دهید.

امتیاز آزمون ۵۰ درصد، امتیاز سوابق آموزشی و پژوهشی ۲۰ درصد و امتیاز مصاحبه تخصصی ۳۰ درصد است. مصاحبه، تخصصی و علمی بوده و در حیطه رشته و گرایش مربوطه و در حد کلیه کتب مرجع و اصلی می‌باشد و محدود به منبع خاصی نیست.

پذیرفته شدگان نهایی برای ارائه اصل مدارک تحصیلی خود (کارشناسی ارشد، سطح ۳، خبرگان بدون مدرک) حداکثر تا ۱ بهمن ۹۹ فرصت خواهند داشت. آن دسته از معرفی‌شدگان برای مصاحبه که متقاضی استفاده از سهمیه مربی شده‌اند، موظف به ارائه مدرک معتبر در این خصوص هستند.

لازم به توضیح است مطابق ضوابط مربوط، منحصراً مربیان آموزشی رسمی (آزمایشی یا قطعی) گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، مجاز به استفاده از سهمیه «مربی» در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۹ رشته مدرسی معارف اسلامی می‌باشند؛ مدرسان و اعضاء هیأت علمی پیمانی، قراردادی، حق‌التدریس و دستیاران آموزشی، در این آزمون اجازه استفاده از این سهمیه را ندارند.

داوطلبانی که با استفاده از سهمیه مربیان (سهمیه هیئت علمی) پذیرفته شده‌اند، در صورت قبولی در مصاحبه، ثبت‌‍نام و تحصیل شان تنها با موافقت دانشگاه مربوطه امکان پذیر می‌باشد و تابع قوانین جاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و منوط به انعقاد قرارداد برای پرداخت هزینه تحصیلی خواهد بود؛ در صورتیکه موارد ذکر شده محقق نشود، از ثبت‌نام و تحصیل شان ممانعت به عمل خواهد آمد.

طبق قوانین وزارت علوم، تنها مربیان رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی گروه‌های معارف اسلامی در دانشگاه‌ها حق شرکت در آزمون ورودی اختصاصی دکتری دانشگاه معارف اسلامی در سال ۱۳۹۹ را داشته اند و مربیان پیمانی (که طلبه نیستند و سایر شرایط ذکر شده برای شرکت در آزمون را ندارند) اجازه شرکت در این آزمون را نداشتند و در صورت شرکت و قبولی حذف خواهند شد و هیچگونه اعتراضی وارد نخواهد بود.

داوطلبانی که با سهمیه مربی (هیئت علمی) در این دانشگاه پذیرفته شوند (مطابق با قوانین وزارت علوم) باید عضو گروه معارف اسلامی دانشگاه خود باشند و حداکثر تا ۱ بهمن ۹۹ حکم رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی خود را از دانشگاه دریافت کرده باشند؛ در غیر اینصورت حذف خواهند شد و هیچگونه اعتراضی وارد نخواهد بود.

ذیرفته شدگان نهایی، به طور رایگان در مقطع دکتری تحصیل خواهند کرد و ورودی بهمن ۹۹ خواهند بود. کلیه داوطلبانی که مرحله آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی را با موفقیت به اتمام برسانند و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه معارف اسلامی قرار گیرند، توجه داشته باشند که پذیرش آن‌ها بصورت مشروط و منوط به تأیید صلاحیت آن‌ها توسط گزینش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎‌ها، خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =