۴ کرسی آزاد اندیشی در واحد فومن و شفت برگزار می‌شود/ تولید ۳۰ اثر برای جشنواره «از حماسه تا حماسه»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، گفت: چهار کرسی‌ آزاد اندیشی را تا پایان سال پیش بینی کردیم و قرار است در ۸ دی ماه و ۶ اسفند ماه دو کرسی آزاد اندیشی در این واحد برگزار شود.

بیژن حسنی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصو ص جشنواره «از حماسه تا حماسه» اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اطلاع رسانی در فضای مجازی استقبال خوبی از این طرح شده است. تا جاییکه حدود ۳۰ اثر تولید شده که محتوای بیشتر آثار در خصوص سالروز ۱۳ آبان و ۱۶ آذر بوده است. آثار برتر حداکثر پس از ۲۲ بهمن اعلام خواهد شد.

حسنی در مورد رزمایش مومنانه گفت: با کمک کارکنان دانشگاه ۱۰۰ بسته معیشتی تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است و درصدد هستیم که فعالیت‌ها در این زمنیه را افزایش دهیم به همین منظور از خیرین دعوت به عمل آمده است.

حسنی با بیان اینکه هم‌اکنون در این واحد دانشگاهی یک کانون و نشریه پهباد فعال است، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است، اولین نشریه  تا اواخر ماه جاری تولید شود. همچنین مشاوره فرهنگی امین را برای ارائه مشاوره به دانشجویان راه اندازی کردیم که دانشجویان می‌توانند روزهای یکشنبه و سه شنبه سوالات فرهنگی خود را مطرح کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت،  اظهار کرد: ۴ کرسی‌ آزاد اندیشی را تا پایان سال پیش بینی کردیم که قرار است به صورت مجازی و وبینار برگزار شود.

وی تأکید کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در خصوص لزوم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، این واحد کرسی‌های آزاد اندیشی را با موضوعات مختلف از جمله "چرا مرگ بر آمریکا" و " راهکارهای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" در سنوات قبل برگزار کرده است و در نظر دارد در ۸ دی ماه و ۶ اسفند ماه دو کرسی آزاد اندیشی با موضوعات "تجربه برجام نشان داد تنها راه حل مشکلات کشور مذاکره با آمریکا نیست" و "مذاکره در ارتباط با سیاست‌های دفاعی و موشکی امنیت ایران را در منطقه با چالش مواجه می کند " برگزار کند.

حسنی افزود: دشمن با توجه اینکه توان مقابله با انقلاب اسلامی را ندارد از راه نفوذ و ترور دانشمندان هسته‌ای در صدد ضربه زدن به انقلاب است. بنابراین با توجه به تجربیات گذشته، کرسی‌های آزاد اندیشی باعث نهادینه سازی آزاد اندیشی، تضارب آرا، تقویت روحیه حقیقت جویی و آزادگی در دانشجویان می‌شود. البته دانشجویان باید با رعایت اخلاق و منطق گفت‌وگو فضای مناسبی در این کرسی‌ها بوجود بیاورند تا اهداف ذکر شده محقق شوند.

وی تصریح کرد: همواره واحد فومن و شفت در ارتباط با کار فرهنگی در فضای مجازی فعال بوده است. با توجه به وضعیت فعلی که همه اقشار مردم خصوصا دانشجویان، اساتید و کارمندان به نوعی با ویروس منحوس کرونا درگیر هستند، باعث نشده است که کار و فعالیت فرهنگی کم رنگ شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی بیشتر به فضای مجازی منتقل شده است زیرا که اکثر دانشجویان با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها چندین ساعت از وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند. به عنوان مثال دانشجویان و خانواده‌های آنان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه مشاوره دینی و مذهبی داشته باشند که اعضا هیات علمی واحد پاسخگوی آن هستند.

وی تأکید کرد: تا قبل از پایان سال قرار است دو کارگاه مجازی در بستر اینترنت با موضوعات "تروریسم سایبری غرب علیه ایران" و "معرفی مضرات مواد روانگردان برای آشنایی خانواده‌ها برای جلوگیری از آلودگی فرزندان"   برگزار شود که مخاطب اولین گارگاه دانشجویان و مخاطب دومین کارگاه خانواده‌های دانشجویان هستند.

حسنی اضافه کرد: تشکل‌های دانشجویی یکی از موضوعات مهم فرهنگی در دانشگاه است و در این زمینه اطلاع رسانی گسترده‌ای از طریق شبکه‌های مجازی برای دانشجویان انجام شده است تا از این طریق با تشویق دانشجویان فعالیت تشکل‌ها را حفظ کنیم.

وی همچنین  اضافه کرد: برای تسهیل قانون ازدواج در میان دانشجویان درصدد هستیم که با کمک اعضای هیات علمی دانشگاه نشست و کارگاهی را با دانشجویان در فضای مجازی برگزار کنیم.

حسنی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به مجازی شدن آموزش‌ واحدهای دانشگاهی چه برنامه‌ای برای دانشجویان ارشد و دکتری دارید که بتوانند از منابع و مقالات کتابخانه ای استفاده کنند؟ گفت: در این واحد دانشگاهی چهار دوره کارشناسی ارشد دائر است. برای صرفه جویی در هزینه‌ها، با واحد مرکز استان هماهنگ شده تا دانشجویان از طریق سامانه آن‌ها به مجلات و مقالات داخلی و بین‌المللی دسترسی داشته باشند.

وی در رابطه با توسعه منابع دیجیتال و کتابخانه مجازی افزود: با توجه به رشته‌های ارشد تازه مصوب شده معماری و عمران قصد داریم اشتراک مجله‌های علمی مرتبط گرفته شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، در خصوص دستورالعمل شئون فرهنگی رفتاری، تصریح کرد: اولین کار تبیین بخشنامه و مشخص کردن وظایف محوله به اعضا است. در مرحله بعد آگاهی‌رسانی به صورت‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت. از جمله چاپ بنر با رعایت دستورالعمل، تمرکز بر فضای مجازی با موضوع احادیث و روایات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای کارکنان، اساتید و دانشجویان، برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی، سخنرانی با موضوع معرفی الگوهای مناسب با توجه به بهره گیری از سیره عملی امامان و معصومین و جلسه پرسش و پاسخ در قالب نشست ها در دستور کار قرار گرفت و انجام پذیرفت.

وی تصریح کرد: همچنین شناسایی و بکارگیری ۱۰ نفر از نیروهای آگاه و توانمند برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، ارشادی، اجرایی و تبلیغی انجام شد. همچنین به کارکنان و انتظامات در این خصوص اموزش‌های لازم ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل عمده دانشجویان عدم یا کمبود آگاهی در خصوص موضوعات عفاف و حجاب بوده است که با اطلاع‌رسانی مناسب، تاثیر بسزایی در ارتباطات و تعامل دانشجویان در محیط‌های فرهنگی و اجتماعی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =