کمک ۲۰ میلیونی بنیاد علوی به کانون هلال احمر واحد تبریز/ فعالیت جهادی دانشجویان دامپزشکی در مناطق محروم جلفا

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: ۲۰ نفر از اعضای کانون هلال احمر که در زمینه دامپزشکی تخصص دارند، برای انجام خدمات دامپزشکی به مناطق محروم شهرستان جلفا اعزام شده‌اند.

سعید وحیدی مهر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات این واحد دانشگاهی در زمینه شرکت در جشنواره« از حماسه تا حماسه» اظهارکرد: تعیین دبیر اجرایی برای جشنواره، راه‌اندازی صفحه اختصاصی در اینستاگرام و راه‌اندازی نرم افزار «راه» برای ساماندهی تولید محتوای فرهنگی، از جمله اقدامات واحد تبریز در زمینه جشنواره از حماسه تا حماسه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های دانشجویی افزود: درحال حاضر ۱۴ کانون فرهنگی و دانشجویی در واحد تبریز فعالیت دارند که از میان آن‌ها، کانون کارمندی «حاج قاسم سلیمانی» جزو کانون‌های بسیار فعال است که ۱۷آذرماه نیز برنامه‌ای وبیناری را با حضور یکی از تحلیل گران مسائل سیاسی برگزار کرد. کانون کارمندی حاج قاسم سلیمانی،یک کانون ابتکاری محسوب می‌شود چرا که بیشتر کانون‌ها، ماهیت دانشجویی دارد.

وحیدی مهر ادامه داد: کانون‌های معرفت رضوی، کانون «حریم» که در زمینه عفاف و حجاب فعالیت دارد و کانون هلال احمر شهدای «باسمنج»، جزو کانون‌هایی هستند که باوجود تعطیلی دانشگاه‌ها فعالیت‌های بسیار خوبی را داشته‌اند. درحال حاضر ۲۰ نفر از اعضای کانون هلال احمر که در زمینه دامپزشکی تخصص دارند، برای انجام خدمات دامپزشکی به مناطق محروم شهرستان جلفا اعزام شده‌اند. کانون هلال احمر برای انجام این کار، بودجه ۲۰ میلیون تومانی را از طریق بنیاد علوی جذب کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تبریز اضافه کرد: کانون نگاه نیز در زمینه فیلم برداری و عکاسی فعالیت دارد که در امور مختلف نیز به دانشگاه کمک می‌کند. کانون عقل سرخ دانشگاه نیز طی این مدت، اقدامات خوبی را در زمینه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم داشته است.

وی درباره مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه گفت: خوشبختانه بنیاد علوی در زمینه رزمایش کمک مومنانه همکاری خوبی را با کانون هلال احمر واحد تبریز داشته است. ما توانستیم از طریق کمک ۲۰ میلیون تومانی این بنیاد، داروهای ویژه دام را برای روستاهای مناطق محروم خریداری کنیم. این بنیاد همچنین مبلغ ۵ میلیون تومان برای ایاب و ذهاب و تامین مایحتاج اعضای کانون در نظر گرفته است.

وحیدی مهر افزود: در همین زمینه با کمیته امداد نیز وارد مذاکره شدیم و صندوق نیکوکاری برای جذب کمک‌های کارکنان و استادان راه‌اندازی کردیم. ما به دنبال این هستیم که با توسعه این صندوق‌های نیکوکاری، کمک مومنانه را در طول سال داشته باشیم. یکی از همکاران معاونت فرهنگی نیز به عنوان مدیر عامل این صندوق انتخاب شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تبریز خاطرنشان کرد: درحال برنامه ریزی برای تهیه ۵۰۰ بسته معیشتی برای مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه هستیم که البته هنوز قطعی نشده است. جزئیات این موضوع نیز در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =