۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان‌های شمالی زهکشی می‌شود

یک مقام مسئول گفت: طرح زهکشی ۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای سه استان شمالی کشور با هدف افزایش کمی و کیفی تولید اجرا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اعلام این مطلب، افزود: ۳۵ هزار هکتار از این طرح در دست اجرا است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

رضا سرافرازی با بیان اینکه امسال دولت اعتبار خوبی به این طرح اختصاص داده است، اظهار داشت: کل اعتبار مصوب این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۱۵۰ میلیاردتومان آن در فاز نخست پرداخت شده است.

وی گفت: استان گلستان حدود ۲۸۰ هزار هکتار، مازندران ۱۵۰ هزار هکتار و گیلان ۱۰۰ هزار هکتار زمین مستعد برای زهکشی دارند.

سرافرازی اضافه کرد: طرح زهکشی از طرح‌های مکملی است که همراه اجرای طرح آب بندان ها به تأثیرگذاری طرح‌های شالیزاری در استان‌های شمالی کشور کمک می‌کند.

وی درباره بهره وری آب کشاورزی نیز اذعان داشت: اجرای طرح‌های مختلف از سوی معاونت آب و خاک در اراضی کشاورزی همچون تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، آبیاری تحت فشار، انتقال آب با لوله، اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری درجه ۳و ۴ و بازسازی قنوات به افزایش بهره وری آب و راندمان آبیاری کمک کرده است.

مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر بهره وری آب کشاورزی عدد ۱.۴۶ و میزان راندمان آبیاری در اراضی کشاورزی ۴۵ تا ۴۷ درصد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =