تولید داروی گیاهی محرک رشد و تقویت کننده سیستم ایمنی دام و طیور

یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید داروی گیاهی محرک رشد و تقویت کننده سیستم ایمنی دام طیور شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مرتضی ابوعلی، مدیرعامل شرکت شمیم طب سپید گیتی (کاملین) در مورد ویژگی داروی گیاهی محرک رشد و تقویت کننده سیستم ایمنی مرغ که در این شرکت تولید شده است، گفت: فیتوگارد جایگزین طبیعی آنتی بیوتیک در مرغداری‌ها است که موجب تقویت سیستم ایمنی هومورال، افزایش تیتر آنتی بادی بعد از واکسیناسیون نیوکاسل و گامبورو می‌شود. این دارو برای اولین بار در ایران تولید شده است و به دلیل کاهش مصرف داروهای شیمیایی مرغداری‌ها، هزینه نهایی تولید را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شمیم طب سپید گیتی به خواص این دارو اشاره کرد و گفت: فیتوگارد که به زودی پس از اخذ پروانه تولید با ظرفیت پنج هزار لیتر در ماه در بازار عرضه خواهد شد دارای خواص ضدویروسی، ضدقارچی و ضد باکتری، پیشگیری و بهبود علایم بیماری نیوکاسل، برونشیت و آنفولانزا، پیشگیری و بهبود علایم ناشی از بیماری کوکسیدیوز و آنتریت نکروتیک بوده و دارای خاصیت ضدالتهابی و کاهش رطوبت بستر است.

ابوعلی، کیفیت گوشت با داروی فیتوگارد را نسبت به مرغ‌های پروبیوتیک بالاتر عنوان کرد و گفت: کاهش آمونیاک و بو در سالن‌های پرورش، افزایش مدت زمان نگهداری گوشت طیور و تخم مرغ، بهبود ضریب تبدیل خوراک، بهبود راندمان و کیفیت لاشه از دیگر خواص این محصول است که ویژگی فراتری نسبت به مرغ‌های پروبیوتیک به گوشت می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سه مشکل عمده صنعت مرغداری ایران، ضریب تبدیل پایین یا عملکرد پایین مزارع کشور در تولید دان مصرفی در مقایسه با کشورهای پیشرفته، تلفات زیاد دوره پرورش و بالا بودن سن کشتار است که داروی فیتوگارد توانسته میانگین تلفات را از 10 به 3 درصد کاهش دهد. تاکنون این محصول در سه مرغداری اهواز و یک مرغداری در بهبهان استفاده شده و رضایت کامل مشتریان را نیز کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت شمیم طب سپید گیتی در مورد برنامه‌های آینده این شرکت نیز گفت: پس از اخذ مجوز تولید صنعتی تا سال آینده با حداکثر  ظرفیت تولید خواهیم کرد و پس از آن مقدمات راه‌اندازی خط تولید دو فرآورده دیگر به منظور درمان بیماری‌های دام و طیور را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

ابوعلی در پایان درباره تسهیلات اخذ شده از سوی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: با توجه به اینکه همچنان دانشجوی سال آخر داروسازی گیاهی هستم و عضو هیات علمی نیستم بدون وثیقه ملکی و ضامن نمی‌توانیم از تسهیلات صندوق نوآوری استفاده کنیم اما از خدمات توانمندسازی صندوق مانند خدمات یادگیری استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =