تهران- ایسکانیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع رسانی با بیان اینکه تنها هدف و نیت ما انجام فعالیت ها و اقداماتی در راستای مصالح و منافع ملی است، گفت: از رسانه های همسو انتظار داریم فعالیت هایی را که در راستای این هدف مهم قلمداد می کنند تبیین کرده و اشاعه دهند.


به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست حمید میرزاده و با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد.


در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و هفته ولایت بر لزوم استفاده مناسب و صحیح از تمامی ظرفیت های ارتباطی و اطلاعاتی دانشگاه در راستای روشنگری فعالیت های صورت گرفته، تاکید کرد و گفت: عید سعید غدیر بهترین مثال برای نشان دادن اهمیت روشنگری و روشن سازی است زیرا در تاریخ اسلام هیچ واقعه ای تا به این حد سندیت نداشته است و اگر به سندیت این واقعه مهم در طول تاریخ توجه می شد، شاید امروز شاهد انحراف های بزرگی همچون شکل گیری داعش نبودیم.


وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه هم اندیشی برای یافتن بهترین شیوه ها و راهکارها برای تبلیغ و اشاعه حق و واقعیت در زمینه انجام وظایف، فعالیت ها، اقدامات و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است.


میرزاده با تاکید بر این که هدف رسانه ها باید تبیین و بیان واقعیت ها باشد تصریح کرد: مهم این است که با بهترین راهکارها حق و حقیقت برای مردم بازگو و تبیین شود، بدون توجه به ویژگی های مدیریتی و این موضوع که چه کسی در دانشگاه آزاد اسلامی سکان مدیریت و هدایت را بر عهده دارد.


وی با تشریح هجمه های مختلف ماه های گذشته برخی از رسانه ها و گروه ها به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جوسازی های بر مبنای جعل خبر و دروغ برخی از رسانه ها به موضوع افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی و یا بحث افزایش شهریه ها تنها دو مثال از این هجمه های سازمان یافته در طول یک سال گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.


وی ادامه داد: انتقادات تند و غیر منصفانه به دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه تحصیلات تکمیلی در حالی که توان مجموع دانشگاه های کشور برای پاسخگویی به تقاضای 300 هزار نفری دوره دکتری تنها 8درصد است نشان از بغض و کینه برخی از این افراد و رسانه ها دارد.


میرزاده همچنین با بیان اینکه افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی نیز که دستاویز هجمه سازمان یافته عده ای به این نهاد علمی و تحقیقاتی کشور شده بود کاملا قانونی و برگرفته از مجوزهای قانونی است، گفت: افزایش میانگین 15 درصدی شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی که با مجوز وزات علوم انجام گرفت موضوعی بود که عده ای به واسطه آن به دانشگاه آزاد اسلامی هجمه کرده و سعی در فریب افکار عمومی داشتند که موفق نشدند. بنای اینها که ستاد تخریب دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل داده اند، بحران سازی و آشوب افرینی در دانشگاه بود که به فضل خداوند با ابتکار و برنامه ریزی از این اقدام بدخواهان دانشگاه جلوگیری شد.


وی ادامه داد: امروز دانشگاه ازاد اسلامی به لطف خدا به نماد توسعه بدون نفت در ایران و حتی در دنیا تبدیل شده است و افتخار خانواده بزرگ این دانشگاه در این است که حتی یک ریال از دولت کمک دریافت نکرده و نخواهد کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: کسانی که امروز از افزایش شهریه ها و یا توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه انتقاد می کنند در سالهای گذشته و در رابطه با عدم افزایش شهریه دانشگاه در اوج تورم 40 درصدی کشور که خسارت های میلیاردی را به تنهاترین دانشگاه خصوصی کشور تحمیل کرد، سکوت کردند. کسانی که در مقابل خسارت 729 میلیاردتومانی بورسیه های غیرقانونی لب از لب نگشودند، امروز سنگ دلسوزی کیفیت علمی را به سینه می زنند.


وی تصرح کرد: اگر در سال 91 مدیریت دانشگاه به استناد مجوز وزارت علوم شهریه ها را به اندازه افزایش می‌داد این دانشگاه مجبور به توقف پروژه های عمرانی و زیان 800 میلیارد تومانی، ادعای خسارت پیمانکاران و پرداخت مابه التفاوت هزینه های سال 91 و 93 در اجرای پروژه های عمرانی خود نمی شد.


دکتر میرزاده با ابراز امیدواری از برگزاری منظم جلسات شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع رسانی گفت: برگزاری این شورا ما را در دریافت و تدوین بهترین و مناسب ترین راهبردها برای تببین حقایق و واقعیت ها و خنثی کردن هجمه های ناجوانمردانه برخی از رسانه ها یاری خواهد کرد.


کد خبر: 108353

وب گردی

وب گردی