سوریه، اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن اقدامات صهیونیست‌ها در تصاحب اراضی شهروندان و کشاورزان سوری در جولان اشغالی، از تظاهرات ضد صهیونیستی آن‌ها اعلام حمایت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وزارت خارجه سوریه اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه را بشدت محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) چهارشنبه به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که این دمشق درباره پیامد این اقدامات هشدار داده است.

سوریه همچنین از سازمان ملل و سازمان‌های حقوق‌ بشری خواست جلوی اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در حق اهالی سوری جولان اشغالی و حاکمیت ملی سوریه بر خاک و منابعش را بگیرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: «سوریه بار دیگر بر حمایت نامحدود خود از شهروندان عرب خود و اهالی جولان اشغالی سوریه و اقدامات آن‌ها در تحصن سراسری علیه اقدامات اسرائیل تأکید می‌کند و مخالف تصمیم الحاق جولان به رژیم صهیونیستی و سیاست این رژیم در سیطره بر اراضی و اموال در جولان اشغالی سوریه است».

منابع سوری امروز چهارشنبه گزارش دادند که مردم سوریه در منطقه جولان اشغالی این کشور در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در این منطقه دست به تظاهرات ضد صهیونیستی زده‌اند.

این تظاهرات بعد از آن شکل گرفت که رژیم صهیونیستی برای ساخت توربین‌های بادی در جولان اشغالی سوریه برخی از راه‌های اصلی را به روی کشاورزان منطقه بست و مانع ورود آن‌ها به زمین‌های کشاورزی‌شان شد. این رژیم بعد از آن شروع به تخریب اراضی زراعی این اهالی در منطقه مذکور کرد که اعتراض و خشم شهروندان سوری را در پی داشت.

اهالی منطقه در تظاهرات امروز تأکید کرده‌اند جولان را به «گورستانی» برای اشغالگران صهیونیست تبدیل خواهند کرد و به آن‌ها اجازه نخواهند داد که سرزمین‌شان را از آن‌ها بگیرند.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که اشغالگران صهیونیست از گازهای سمی و اشک‌آور برای متفرق کردن اهالی معترض منطقه جولان اشغالی استفاده کرده‌اند.

اتحادیه عرب و حزب دموکرات لبنان نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کردند و خواستار توقف تخریب اراضی و تغییر کاربری اراضی در این بخش از خاک سوریه شدند.

جولان اشغالی سوریه بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =