کمتر از یک چهارم طرفداران ترامپ به نتیجه انتخابات اعتماد دارند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد کمتر از ۲۵ درصد طرفداران حزب جمهوری‌خواه در آمریکا گفته‌اند به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور اعتماد دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نتایج یک نظرسنجی که امروز چهارشنبه منتشر شده نشان می‌دهد کمتر از یک چهارم طرفداران حزب جمهوری‌خواه به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعتماد دارند.

تنها ۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان حامی حزب‌جمهوری‌خواه در نظرسنجی مشترک «ان‌پی‌آر»، «پی‌بی‌اس» و «ماریست» گفته‌اند که به نتایج انتخابات سوم نوامبر اعتماد دارند.

برآوردها نشان می‌دهند «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در این انتخابات به پیروزی رسیده. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا که به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در این رقابت انتخاباتی حضور داشت پیروزی بایدن را نپذیرفته و این انتخابات را «متقلبانه‌ترین» انتخابات تاریخ آمریکا توصیف کرده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد تنها ۳۲ درصد از کل آمریکایی‌ها با اینکه ترامپ برای دور بعدی انتخابات نامزد شود موافقت کرده‌اند. ۶۰ درصد گفته‌اند مایل به نامزد شدن او برای دور بعدی انتخابات نیستند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند. ۲

روز گذشته گزارش شدقانونگذاران ارشد حزب جمهوری‌خواه با قطعنامه‌ای که «جو بایدن» را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به رسمیت می‌شناسد مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =