سوریه اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه را بشدت محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه امروز در بیانیه‌ای درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه گفت: در چارچوب اقدامات نژادپرستانه و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق شهروندان عرب سوری در جولان اشغالی سوریه که رژیم اشغالگر به آنها دست می‌زند؛ اقداماتی که برخی از آنها در رده جنایات جنگی تعریف می‌شود. نیروهای این رژیم در روز دوشنبه برخی از ورودی‌های اصلی روستاهای جولان سوریه را مسدود کرده و مانع از حضور اهالی سوری در زمین‌های کشاورزی‌شان شدند.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد اقداماتی مانند مصادره اراضی، اموال شخصی و سرقت منابع طبیعی به مثابه جنایات جنگی و نقض فاحش قوانین بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو در سال ۱۹۴۹ و نیز قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت مصوب در سال ۱۹۸۱ است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد تجاوزات اشغالگران صهیونیست در جولان اشغالی سوریه همچون مصادره اراضی و دارایی و اموال اهالی این مناطق جنایت جنگی است.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: ما این اقدامات استعمارگرانه اشغالگران که نقض آشکار قوانین و منشورهای بین المللی است را رد و محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد: در چارچوب اقدامات نژادی سیستماتیک که توسط مقامات اشغالگر علیه مردم فلسطین در جولان اشغالی سوریه انجام می‌شود، یک جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

این وزارتخانه افزود: در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۰ نیروهای اشغالگر اسرائیلی تعدادی از ورودی‌های اصلی روستاهای منطقه اشغالی جولان را بسته و به منظور نصب توربین‌های بزرگ در مجدل شمس، سحیتا، بقعاتا، مسعدة و مانع از ورود ساکنان به زمینهای کشاورزی شان شدند.

این وزارتخانه تاکید کرد که سوریه اقدامات استعمارگرانه مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند زیرا به موجب قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت در سال ۱۹۸۱ تصمیم رژیم صهیونیستی برای اداره جولان را غلو و آن را باطل اعلام کرد و اقدامات اخیر این رژیم نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وزارت خارجه سوریه درخصوص پیامدهای ادامه اجرای طرح استعماری این رژیم در جولان هشدار داد و از سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری خواست که با این تجاوزات صهیونیستی به حقوق مردم بلندی‌های جولان و حاکمیت جمهوری عربی سوریه بر سرزمین و منابع خود مقابله کنند و در برابر اقدامات غیرانسانی و اشغالگری سکوت نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =