جریمه های کلان انگلیس در انتظار فیس بوک و گوگل

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس تصمیم دارد جریمه هایی سنگین برای شرکت های بزرگی مانند گوگل و فیس بوک وضع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سی ان بی سی، در صورت وضع قوانین رقابت جدید در انگلیس شرکتهای بزرگ فناوری که با این قوانین همراهی نکنند با میلیاردها پوند جریمه روبرو خواهند شد.

هدف قوانین جدید، شرکت هایی مانند آمازون، نتفلیکس، فیس بوک و گوگل هستند. این درحالی است که انگلیس سعی دارد به عنوان کشوری خارج از اتحادیه اروپا، موقعیت خود را در بازار جهانی تثبیت کند.

مقامات سازمان رقابت و بازارهای انگلیس تصمیم دارند جریمه ای سنگین و معادل ۱۰ درصد از درآمد جهانی شرکت های خاطی را وضع کنند. این سازمان روز گذشته توصیه های خود در این زمینه را به دولت اعلام کرده است.

با توجه به درآمد آمازون در سال ۲۰۱۹ این مبلغ به ۲۸ میلیارد دلار و برای فیس بوک و گوگل به ترتیب ۷ و ۱۶ میلیارد دلار می رسد.

طبق قوانین مذکور این شرکت ها در صورت هرگونه عملیات خرید و ادغام باید به مقامات اطلاع دهند و اطلاعات در این زمینه را در اختیار آنها قرار دهند. قوانین مذکور توسط واحد بازارهای دیجیتال که در آوریل تاسیس شده، اجرا خواهد شد.

با این وجود وزرای دولت باید درباره اعطای چنین اختیاراتی به واحد مذکور تصمیم گیری کنند. این فرایند نیز احتمالا تا ۲ سال دیگر تکمیل نخواهد شد.

برخی از موافقان قانون جدید بیم آن دارند تا قبل از اعطای اختیارات به واحد بازارهای دیجیتال،  شرکت های بزرگ با لابی گری تغییراتی در آن به وجود بیاورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =