جزئیات گزینش نهایی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ اعلام شد

نحوه گزینش نهایی داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از  ۱۶ آذر شروع شده و در روز یکشنبه، ۲۳ آذر به پایان می‌رسد. این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.  

گزینش نهایی در هر یک از مجموعه‌های امتحانی از بین داوطلبانی که حد نصاب نمره علمی لازم را بر اساس مواد آزمون احراز کرده باشند، با توجه به ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

تبصره: برای فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی، حداکثر معادل ۱۰ درصد ظرفیت «با تقریب اضافی» در هر کد رشته محل تحصیل دوره بالاتر، بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص داده خواهد شد.

طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورخ ۳۰ آذر ماه ۹۸ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰، حدنصاب نمره علمی «نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام» تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگتر یا مساوی ۵ است؛ لذا به استناد مصوبه فوق، داوطلبان در کد ضریب‌هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کد ضریب مربوطه بزرگتر یا مساوی ۵ باشد.

گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمو ن و ۲۰ درصد معدل دور ه کارشناسی لیسانس انجام خواهد گرفت.

تبصره ۱: اعمال ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی، به صورت تراز اعمال خواهد شد.

تبصره ۲: سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران مطابق قوانین اعمال خواهد شد.

تبصره ۳: در صورت ناپیوسته بودن دوره کارشناسی، میانگین معدل دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اعمال و تراز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =