تولید روزانه۴۵۰۰خودرو در کشور/ تأمین مواد اولیه فولادی ها در بورس

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تأمین مواد اولیه کارخانجات فولادی به شیوه اعتباری از طریق بورس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی پس از پایان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید ظرفیت بسیار مهمی برای حمایت از واحدهای تولیدی است که کارگروه‌های استانی آن در استان‌های سراسر کشور به ریاست استاندار هر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان مسائل مرتبط با فولاد، نساجی و پتروشیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بیان کرد: استان اصفهان از استان‌های مهم و صنعتی کشور است و شایسته است که در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اقدامات مقتضی برای حل مسائل مربوط به این حوزه انجام شود.

حمایت از تولید و واحدهای صنعتی وظیفه وزارت صمت است

وزیر صمت حمایت از تولید و واحدهای صنعتی را وظیفه وزارت صمت دانست و تصریح کرد: مشکلات واحدهای تولیدی استان اصفهان در حوزه خودرو و قطعات خود را در این جلسه مورد بررسی قرار دادیم و تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.

تأمین مواد اولیه کارخانجات فولادی اصفهان به شیوه اعتباری از طریق بورس

وی گفت: در زمینه تأمین مواد اولیه واحدهای فولادی نیز مصوبات خوبی در این جلسه به تصویب رسید که قرار است تأمین کالا به شیوه اعتباری از محل بورس انجام گیرد.

وزیر صمت با اشاره به ابلاغیه‌های جدید صادراتی بیان کرد: این تصمیمات سبب افزایش صادرات در مهر و آبان شده است.

رزم حسینی تصریح کرد: همچنین واردات مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی نیز به خوبی انجام می‌شود.

همراهی فعالان اقتصادی برای عبور از شرایط سخت تحریمی

وی اضافه کرد: حضور فعالان اقتصادی باعث می‌شود که از شرایط سختی که بر اثر جنگ اقتصادی بر ما تحمیل شده است به راحتی عبور کنیم.

افزایش تولید بیشتر کالاهای منتخب صنعتی به رغم تحریم‌های ظالمانه

وزیر صمت با بیان اینکه در اکثر کالای منتخب صنعتی علیرغم تحریم‌ها رشد تولید داشته‌ایم، گفت: در حوزه فولاد با افزایش تولید ۹ درصدی مواجه بوده‌ایم.

رزم حسینی اضافه کرد: به عنوان نمونه مصرف برق صنعتی در همین استان نسبت به سال گذشته افزایشی بوده است که نشانگر افزایش تولید واحدهای صنعتی در سال جهش تولید می‌باشد.

حدود ۳۰ درصد از نساجی کشور با پیشینه بسیار قوی در اصفهان است

وی در ادامه استان اصفهان را از استان‌های مهم کشور در حوزه نساجی کشور دانست و گفت: حدود ۳۰ درصد از نساجی کشور با پیشینه بسیار قوی در این استان قرار دارد که مشکلات مربوط به مواد اولیه آنها را مرتفع نمودیم.

تولید روزانه ۴۵۰۰ خودرو توسط ایران خودرو و سایپا

وزیر صمت با اشاره به پیش‌بینی رشد تولید ۵۰ درصدی خودرو تا پایان امسال بیان کرد: این افزایش تولید شروع شده است و روزانه تا ۴۵۰۰ خودرو توسط ایران‌خودرو و سایپا در حال تولید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =