صدور مجوز نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی روند افزایشی دارد

محمد اسماعیل‌پور گفت: امیدواریم تعداد نشریات دانشجویی که به‌تازگی مجوز اخذ کرده‌اند به حالت فعال تبدیل شوند و وارد چرخه تولید محتوا و انتشار شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عضو علی‌البدل ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید در تلاش هستیم تا با سیاست‌های حمایتی، نشریات دانشجویی را در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت کنیم.

محمد اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر صدور مجوز نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی روند افزایشی دارد، گفت: امیدواریم تعداد نشریات دانشجویی که به تازگی مجوز اخذ کرده‌اند به حالت فعال تبدیل شوند و وارد چرخه تولید محتوا و انتشار شوند.

عضو ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تاثیر بیماری کرونا بر فعالیت نشریات دانشجویی عنوان کرد: نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ایام کرونا به صورت مجازی به فعالیت پرداخته و اعضای هیئت تحریریه نشریات دانشجویی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی جلسات خود را برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: نشریات دانشجویی و تولید محتوای دانشجویان توسط سامانه نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، شبکه‌های اجتماعی ویژه نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و گروه‌های تبادل اطلاعات قابل نمایش و اشتراک گذاری هستند.

اسماعیل‌پور با تاکید بر اینکه مدیر مسئولان نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و فعالان دانشجویی این حوزه برای فعالیت مشکلات بسیاری دارند، گفت: برگزاری نشدن جلسات به صورت حضوری، توانایی نداشتن در شناسایی دانشجویان و اهالی بالقوه قلم در دانشگاه، قرار ندادن بانک آئین‌نامه کامل نشریات از طرف واحدها در اختیار برخی از مدیران مسئول و برگزار نکردن دوره‌های توانمندسازی ساختار تشکیلاتی نشریات دانشجویی در برخی واحدها از جمله مشکلات مدیر مسئولان نشریات دانشجویی است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: تأسیس نکردن خانه‌های نشریات دانشجویی در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز از مشکلات اصلی نشریات دانشجویی است.  این موضوع می‌تواند مکانی برای تشکیل جلسات اعضای نشریات باشد و بسیاری از نشریات به دلیل نداشتن اختصاص مکانی مناسب برای تشکیل جلسات در واحد ها نمی‌توانند فعالیت مؤثری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط بحران ویروس کرونا، بسیاری از فعالیت‌های دانشجویی اعم از کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی با رکود مواجه شده است، گفت: البته در نشریات دانشجویی این رکورد و نبود فعالیت  کمی متفاوت‌تر است و نشریات قابلیت فعالیت در فضای مجازی را دارا هستند.

به گفته اسماعیل‌پور؛ همچنین بسیاری از تشکل ها و مجامع دانشجویی، از طریق نشریه منتسب به خود، فعالیت می‌کنند. در حال حاضر نشریات دانشجویی به نوعی پیشانی و نمایه دانشگاه محسوب می‌شوند و به لطف خداوند استقبال از نشریات دانشجویی رو به افزایش است. البته در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی  بودجه‌ای جهت انتشار نشریات از طرف معاونت فرهنگی واحدها اختصاص پیدا داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =