راه‌اندازی پیشخوان دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه‌اندازی پیشخوان دانشجویی به عنوان میزخدمت فراگیر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ سیاوش خرسندی در مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پیشخوان دانشجویی این دانشگاه راه اندازی شد که این پشخوان برای تمامی ادارات معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه راه اندازی شده است.

وی افزود: البته این پیشخوان می‌تواند از سوی دیگر معاونت‌های این دانشگاه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: دانشجویان از طریق این پیشخوان می‌توانند تمامی درخواست‌های خود را به صورت الکترونیکی ارسال و حداکثر طی دو روز کاری پاسخ درخواست‌ها داده می‌شود.

خرسندی اظهار کرد: باشگاه امیرکبیر نیز به عنوان یک مرجع اصلی بستر اطلاع رسانی راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از ضعف‌ها در اجرای برنامه جامع فرهنگی دانشگاه عدم اطلاع رسانی جامع و کامل بود که با راه اندازی باشگاه امیرکبیر اطلاع رسانی درخصوص خدمات دانشجویی، رویدادها، برنامه‌های علمی و اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یکپارچه خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در این باشگاه ارتباط دو سویه است و افکار سنجی و نظرسنجی از دانشجویان خواهیم داشت.

خرسندی ادامه داد: خانواده‌ها نیز می‌توانند عضو این باشگاه باشند تا از این طریق از اطلاعات و برنامه‌های دانشگاه مطلع شوند.

وی با اشاره به روز دانشجو گفت: در یک سال گذشته جلسات مختلفی با تشکل‌های دانشجویی، کانون‌ها و گروه‌های دانشگاه داشتیم و در این جلسات سعی کردیم درخصوص مباحث مختلف آسیب شناسی و چاره اندیشی کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: به اعتقاد من حرکت‌های دانشجویی، فعالیت دانشجویی و جنش دانشجویی اکنون در یک نقطعه عطفی قرار گرفته است که باید انتخاب کند و اگر درست انتخاب و عمل کند منشا شکوفایی خواهد شد.

خرسندی اضافه کرد: جنبش دانشجویی نباید بر موج حوادث سوار شود بلکه باید در عمق حرکت کند تا از این طریق وارد تحقیق، آسیب شناسی، چاره اندایشی و ارائه راهکار شود.
محمد امین بنایی رئیس اداره فعالیت‌های اجتماعی معاونت فرهنگی وزارت علوم نیز در این مراسم گفت: در روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ بذری با خون سه شهید گرانقدر دانشجو آبیاری شد که امروز آن بذر تبدیل به درخت تنومندی شده است که شاخ و برگ‌های آن در کشور گسترده شده است.

وی افزود: اگر امروز سخن از پیشرفت‌های علمی کشور می‌کنیم و اگر بر رشد علمی و فناوری کشور و دستیابی به دانش‌های نوین به خود می‌بالیم ثمره و تلاش دانشجویان و دانشگاهیان در طی این سال‌ها علی رغم تمامی سختی‌ها و دشواری‌ها است.

رئیس اداره فعالیت‌های اجتماعی معاونت فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه باید در عرصه‌های اجتماعی جامعه نیز نقش آفرینی کند، گفت: دانشگاه‌ها نیاز است باتوجه به مرجعیت دانشگاه‌ها درعرصه خدمات اجتماعی و ارتقا و اعتلای حیات اجتماعی جامعه نیز نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته ۱۱۸ هزار دانشجو فعال کانونی ما در عرصه کمک به بیماری کرونا سهیم بودند و در این مدت بیش از هزار فعالیت و دستاورد داشتند.

رئیس اداره فعالیت‌های اجتماعی معاونت فرهنگی وزارت علوم بیان کرد: از سال گذشته طرح کمند به منظور مهارت افزایی بانوان دانشجو تدوین شده است که برای اجرای آن با صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری نیز صحبت شده است تا نفرات برگزیده این رویداد از تسهیلات این صندوق برای توسعه ایده کسب و کارهای خود استفاده کنند.

بنایی عنوان کرد: برنامه داریم در سال جاری این طرح را همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار کنیم که به زودی نیز اعتبار این طرح ابلاغ خواهد شد.

سید جواد طباطبایی مدیر امور فرهنگی واجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه نقش موثری بر پیروزی انقلاب اسلامی داشته است و در زمان جنگ تحمیلی نیز ۹۰ شهید تقدیم کشور کرده است.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف مدیریت فرهنگی ایجاد بستری که دانشجویان با هر سلیقه و گرایشی بتوانند در دانشگاه فعالیت کنند که این اتفاق صورت گرفته و اکنون بیش از ۷۶ گروه در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

مدیر امور فرهنگی واجتماعی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای ۶ تشکل دانشجویی، ۱۶ دفتر بسیج دانشجویی در دانشکده‌های مخلتف، ۲۲ انجمن علمی، ۱۸ کانون فرهنگی هنری و اجتماعی، ۱۵ شورای صنفی، یک هیئت رهروان دانشجویی، گروه‌های جهادی روح الله و الصابقون و ۲۳۰ نشریه است.

طباطبایی اظهار کرد: این دانشگاه در ماه‌های گذشته و با شیوع بیماری کرونا ۲۸ محصول شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مقابله با کرونا از ساخت کیت آزمایشگاهی تا مایعات ضد عفونی تقدیم جامعه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =