جلسه توجیهی طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد

مراسم افتتاحیه و جلسه توجیهی طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مراسم افتتاحیه و جلسه توجیهی طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه شریفی‌دوست مسئول تولید محتوای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و مسئول طرح اندیشه تمدن‌ساز، به تشریح دوره و پاسخ به سوالات حاضران در جلسه پرداخت و گفت: محتوای اصلی مباحثات، متن کتاب سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است که در سال ۵۲ در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشهد ایراد شده و پس از پیاده‌سازی مجددا به تایید معظم‌له رسیده است و در ۲۸ درس طراحی شده است. در این دوره، اساتید هر هفته یک ساعت تحقیق و مطالعه و یک ساعت به مباحثه یک جلسه از این کتاب می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مباحثه جزو سنت های قدیمی حوزه است، گفت: در برخی مجامع دانشگاهی نیز سنت مباحثه رواج پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی‌دوست به اهمیت انگیزه معنوی و علمی اساتید برای انجام این دوره اشاره کرد و امتیاز مادی این طرح را با وجود اینکه پیش بینی شده است، مادون محتوای بلند مورد انتظار از این طرح دانست.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین شمسی به ایراد توضیحاتی درخصوص کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» پرداخت.

وی با بیان اینکه ۲۹ گروه مباحثاتی شش نفره از واحدهای استان آذربایجان شرقی در این طرح ایجاد شده است، اظهار کرد: در هر کدام از این گروه‌ها، پنج نفر مباحثه کننده و یک نفر مربی است. خصوصیت ممتاز کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» اهمیت نگاه اجتماعی و تفسیر قرآن و حدیث با منظر اجتماعی و تمدن‌سازی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: الگوبرداری از پیامبران در مراحل مختلف فرآیند تبلیغی ایشان که عبارتند از بعثت، کادرسازی، ساختارسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی، باید صورت گیرد. عدم اکتفا به ابعاد فردی دین، ضروری است.

وی افزود: اهمیت این دوره، به مباحثه و هم‌اندیشی در کنار آزاداندیشی، نواندیشی، جامع‌اندیشی و ژرف‌اندیشی است.

حجت‌الاسلام شمسی با اشاره به اینکه این دوره اثرگذار در هر چهار قسم جهاد یعنی جهاد فکری، علمی، فرهنگی و جهاد با نفس است، گفت: جهاد فکری یعنی تبیین گری، جهاد علمی یعنی تولید علوم اسلامی، جهاد فرهنگی یعنی فعالیت‌های فرهنگی و جهاد با نفس به عنوان مهمترین قسم مطرح است و این دوره به نوعی در هر چهار بخش جهاد اثرگذار است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان به اهمیت این کتاب به عنوان مبنای فکری مقام معظم رهبری تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083698

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =