اندیشکده غرب‌شناسی در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد

اندیشکده غرب شناسی در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تامین نیازهای ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط در امر سیاست گذاری خارجی و داخلی رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  اندیشکده غرب شناسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با حضور جانشین و معاونان سازمان بسیج اساتید کشور، مسئول نهاد فرآیند انقلاب اسلامی در سپاه، فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان اندیشکده در سازمان بسیج اساتید کشور رونمایی شد.

اندیشکده غرب شناسی دارای چهار گروه تخصصی تحت عناوین فلسفه غرب، اقتصاد غرب، سیاست غرب  و فرهنگ غرب است  که در هر گروه حداقل  ۵ الی ۷  عضو هیئت علمی دانشگاه و متخصص در حوزه مورد نظر  فعالیت خواهند کرد. ریاست اندیشکده بر عهده  محمد پورقربان و مسئولان گروه‌های تخصصی به ترتیب حسین نصیر زاده،  محمد باقری، حسن کربلایی و  سید یوسف مرادی است. 

از اهداف اندیشکده سیاستگذاری در حوزه های تخصصی، شناخت و رصد فعالیت‌ها و سیاس‌های جبهه غرب و به خصوص ایالات متحده آمریکا در عرصه بین‌الملل، منطقه‌ای و رهگیری خط فکری آن و مقابله با جریان نفوذ فکری غرب در داخل کشور، در کوتاه مدت و میان مدت و تبدیل شدن به مرجعیت علمی و تخصصی در خصوص غرب شناسی از اهداف بلند مدت اندیشکده است.

قطعاً سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) و صیانت از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی و ایثارگریهای شهدای گرانقدرمان در این خصوص، به عنوان راهبرد و رویکرد شناختی و عملیاتی به عنوان خط مشی فکری و استراتژی کلان این اندیشکده مورد توجه است. 

تامین نیازهای ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط در امر سیاست گذاری خارجی و داخلی و حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تاریخی از یافته‌های این اندیشکده قطعاً در ادامه کار، مورد توجه و نظر موسسان این اندیشکده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083706

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =