ترکیه بداند آذربایجان سر ایران است

11 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای اعلام کردند: اردوغان به یاد آورد که آذربایجان سر ایرانی است که در کودتای سال 2016 به آن پناه آوردید.

‌به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و اردبیل به همراه 9 دانشگاه دیگر در بیانیه‌ای سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره رود ارس (آراز)  را محکوم کردند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: نام آذربایجان در تاریخ ایران همواره با دلیری، شجاعت و میهنپرستی گره خورده است. از ستارخان‌های مشروطیت، از شیخ محمد خیابانی، از باکری‌های دفاع مقدس تا جوانی‌های مدافع حرم، همه و همه پای دین و وطن و امت جانفشانی‌ها کرده‌اند.

در این بیانیه مطرح شده است: این دلیری‌ها نه محدود به زمان، که عمری به بلندای تاریخ این مرز و بوم دارد و خواهد داشت. این روزها که رئیس جمهور ترکیه در شادی آزادسازی مناطق اشغالی قره باغ در آذربایجان شعر «آراز» می‌خواند.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: خطاب به دولت ترکیه و اردوغان که خود را نسبت به آذربایجان ایران صاحب نظر می‌داند و به خود جرات رویاپردازی داده است، می‌گوییم که؛ آذربایجان سر ایرانی است که در کودتای سال 2016 به آن پناه آوردید.  اگر قرار باشد سرزمینی برگردد، برگشت مناطق جداشده قفقاز به ایران است، نه چیز دیگر، که ریشه اینجاست و شاخه آنجا آزادی قره باغ به بهای خون‌های ریخته شده شهیدان این منطقه است که با نوای لبیک یا حسین «ع» رفتند و با نوای الله اکبر مادران تشییع شدند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اگر خود را دلسوز کشور جمهوری آذربایجان می‌دانید، پای رژیم صهیونیستی را از آن قطع کنید  اما خطاب به دستگاه دیپلماسی کشورمان و در راس آن وزارت امورخارجه؛ در دستگاه دیپلماسی ما چه می گذرد که شخصی چون اردوغان جرات برای ابراز چنین موضوعاتی پیدا می کند؟! دیپلماسی تراز جمهوری اسلامی ایران باید فعالانه قدرت نظام را در چهارگوشه جهان به نمایش گذارد، نه که آن را صرف واکنش به کنش طرف مقابل کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =