«شکسپیر آمریکایی» ترانه‌هایش را فروخت

«باب دیلن» خواننده مشهور آمریکایی که به شکسپیر هم‌نسلان خود شهره دارد تمام حقوق ترانه‌ها خود را به بخش موسیقی یونیورسال فروخت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز امتیاز و حقوق کلیه ترانه‌های «باب دیلن» که بیش از ۶۰۰ ترانه می‌شود به بازوی انتشارات «بخش موسیقی یونیورسال»(Universal Music Group) فروخته شد.

همچنین این معامله، مهمترین معامله قرن خوانده شده است. البته اینکه مهم‌ترین معامله قرن به چنین قراردادای اطلاق شده به بیانیه «UMG»( (بخش موسیقی کمپانی یونیورسال) مربوط می۲شود زیرا چنین لقبی در این بیانیه آمده است.

طبق برخی گفته‌ها مثل اطلاعاتی که فاننشال تایمز منتشر کرده این قرارداد ۹ رقمی بوده است.  کارشناسان مبلغ قرارداد «باب دیلن» و کمپانی یونیورسال را بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار تخمین می زنند.

این خواننده آمریکایی در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی (Folk Rock) در اواسط دهه شصت بسیار تأثیرگذار بود و به شکسپیر هم‌نسلان خود شهرت یافت. او د ر سال ۲۰۰۸ جایزه پولیتزر را از آن خود کرد. دلیل این کار نیز برمی‌گردد به این که او توانست با  آفرینش اشعاری با قدرت شاعرانه فوق‌العاده بر موسیقی عامه‌پسند و فرهنگ آمریکا تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =