غرب، سیاسی‌کاری در برخورد با سلاح شیمیایی را کنار بگذارد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با محکوم کردن هر نوع استفاده از سلاح شیمیایی، از کشورهای غربی خواست تا سیاسی‌کاری در برخورد با این نوع تسلیحات را کنار بگذارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد که در نشست امروز شورای امنیت در مورد پرونده شیمیایی سوریه سخنرانی می‌کرد، گفت: سیاسی کاری در برخورد با موضوعات مرتبط با سلاح‌های شیمیائی اعتبار کنوانسیون و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را خدشه دار کرده است و غرب باید به رویه غیرحرفه‌ای و مبتنی بر اغراض سیاسی خود در این زمینه پایان دهد.

وی افزود: ایران قربانی اصلی استفاده گسترده از سلاح‌های شیمیایی در دوره معاصر است که کشورهای غربی در تولید آن به صدام کمک کردند و وقتی هم او به صورت گسترده از این سلاح علیه شهروندان ایران و سپس اتباع عراق استفاده کرد، هیچ اقدامی در مقابل وی انجام ندادند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: به همین خاطر، ایران بیشتر از هر کشوری هم به ماهیت غیرانسانی این سلاح‌ها و هم به آثار زیانبار سیاسی کاری در برخورد با آن‌ها واقف است.

تخت روانچی اظهار داشت: از این‌رو، ایران استفاده از سلاح شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکان و زمان و تحت هر شرایطی را محکوم می‌کند و خواستار اجرای کامل، مؤثر و غیرتبعیض آمیز کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و تقویت اعتبار سازمان ذیربط است.

وی تصریح کرد: مایه بسی تأسف است که طی چند سال اخیر، کشورهای غربی برای پیشبرد اهداف خود در ارتباط با پرونده شیمیایی سوریه، در شورای امنیت و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مبتنی بر اغراض سیاسی خویش برخورد می‌کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه نتیجه این اقدامات، ایجاد اختلاف در شورای امنیت و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در برخورد با استفاده از این سلاح‌های غیرانسانی و در نتیجه خدشه دار شدن اعتبار این نهادها است، گفت: این رویه، سابقه بسیار خطرناکی را در برخورد با موضوعات مرتبط با سلاح‌های شیمیائی ایجاد می‌کند و باید به آن پایان داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =