فعالیت جهادی تشکل‌های دانشجویی در مناطق سیل زده خوزستان/ ساماندهی کانون هلال احمر برای مرحله جدید رزمایش کمک مؤمنانه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: در مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه به دنبال ساماندهی اعضای کانون هلال احمر برای حضور در مناطق محروم هستیم.

گودرز شاطری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های جهادی این واحد دانشگاهی برای کمک به سیل زدگان اخیر خوزستان اظهارکرد: ماهشهر، سربندر و اهواز جزو بیشترین شهرهایی بودند که با سیل درگیر شدند؛ به همین روی کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی برای خدمت رسانی به مردم سیل زده ساماندهی شدند و در این مناطق حضور پیدا کردند.

وی افزود: در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر به کمک معاونت فرهنگی و دانشجویی، اقدام به تهیه و توزیع غذای گرم برای مناطق سیل زده شهرستان ماهشهر کردند. هزینه این تهیه این غذای گرم از طریق کمک خیرین تامین شده بود که توانستند بخشی از نیازهای مردم آسیب دیده در این مناطق را برطرف کنند.

شاطری ادامه داد: اعضای کانون‌ هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی اهواز نیز با حضور در مناطق کم برخوردار، اقدام به چکاب و اقدامات پزشکی کردند. شناسایی بیماران کرونایی، خدمات پزشکی و تب سنجی و درمانی، از جمله اقدامات بودی است که کانون هلال احمر واحد اهواز در این مناطق انجام داده است. برخی از استادان دانشگاه نیز داوطلب شده‌اند که به صورت جهادی با حضور در مناطق محروم، در حوزه مسائل درسی به دانش آموزان کمک کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز تصریح کرد: دانشجویان تشکلی واحد آبادان به صورت داوطلبانه، اقدام به اهدای خون کرده‌اند تا مقداری از موضوع کمبود خون در استان خوزستان جبران شود.

وی با اشاره به آغاز مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه گفت: در 4 مرحله قبلی رزمایش کمک مومنانه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تمامی واحدهای استان مشارکت فعالانه‌ای را داشتند. واحدهای ایذه، بهبهان و شوشتر نیز جزو واحدهای بسیار در این زمینه بودند که توانستیم تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی برای مناطق محروم را در دستور کار قرار دهیم. در مرحله جدید نیز به دنبال ساماندهی اعضای کانون هلال احمر برای این مناطق هستیم.

شاطری در پایان درباره احتمال بروز برخی مشکلات در آموزش مجازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش مجازی در استان خوزستان روند خوبی را طی می‌کند و جدیدا مشکلی در این حوزه گزارش نشده است. دانشگاه آزاد اسلامی اهواز این آمادگی  را دارد که در صورت بروز هرگونه مشکل در حوزه آموزشی، در زمینه تسهیل در آموزش رایگان اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083753

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =