پیشنهاد جانسون برای مذاکره با مرکل و ماکرون رد شد

در تحولی که نشان از بن بست در مذاکرات برگزیت دارد، درخواست نخست وزیر انگلیس برای دیدار با رهبران آلمان و فرانسه رد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز، در ادامه مشکلات پیش روی برگزیت رهبران اتحادیه اروپا پیشنهاد «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس برای مذاکره در مورد برگزیت با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را رد کردند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به رویترز گفت: رهبران اتحادیه اروپا در پاسخ به پیشنهاد جانسون برای سفر به پاریس و برلین با هدف تلاش برای دستیابی به یک توافق تجاری جدید میان اتحادیه اروپا و انگلیس، از او خواسته‌اند که مذاکرات خود را با کمیسیون اروپا به پیش ببرد.

این در حالی است که اورزلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به طور جداگانه «احتمال برگزیت بدون توافق» را بیشتر از دستیابی به هرگونه توافق در این زمینه عنوان کرده بودند.

با وجود آنکه دوران انتقالی برگزیت تا کمتر از سه هفته دیگر، ۳۱ دسامبر، پایان می‌یابد، اما همچنان بین میشل بارنیه، مذاکره کننده اتحادیه اروپا و دولت جانسون در مورد آینده تجارت دو طرف، توافقی به‌دست نیامده است.

اگر لندن و بروکسل تا تاریخ ۳۱ دسامبر به توافق تجاری ویژه‌ای نرسند، پس از آن تاریخ، مجبور خواهند بود مطابق قوانین سازمان تجارت جهانی رفتار کنند. این موضوع باعث اعمال تعرفه‌هایی می‌شود که خود منجر به افزایش قیمت کالاهای وارداتی و صادراتی دو طرف خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =