آمریکا از افزایش همکاری راهبردی ایران، ونزوئلا و کره شمالی احساس خطر می‌کند

یک نشریه تحلیلی نوشت، باتوجه به رشد همکاری‌های ایران، کره شمالی و ونزوئلا، سیاستگذاران آمریکایی باید در پی راهی برای برهم زدن این ائتلاف باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، یک نشریه ژاپنی در تحلیلی به تقویت روابط ایران، کره شمالی و ونزوئلا با وجود تحریم‌های آمریکا پرداخت و نوشت، ایران، کره شمالی و ونزوئلا در حالیکه ایالات متحده به فشار علیه آنها ادامه می‌دهد، همکاری‌های راهبردی خود را تقویت می‌کنند.

نشریه «دیپلمات» در بخشی از این گزارش که روز شنبه منتشر شد نوشت، در سال‌های اخیر، این ائتلاف درحال ظهور به دنبال ارتقاء همکاری‌های نظامی، اطلاعاتی، اقتصادی برای جلوگیری از تحریم های ایالات متحده برآمده است. با توسعه این همکاری‌ها، این کشورها می‌توانند مهارت بیشتری را در دور زدن تحریم‌ها و توسعه توانایی های نظامی که امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می‌کنند، کسب کنند. علاوه بر این، پیامدها d  این تحریم‌ها هزینه‌های سنگینی را بر ایالات متحده متحمل و جو ضد آمریکایی را تقویت می‌کند.

نشریه دپیلمات با اشاره به همکاری‌های ایران و کره شمالی نوشت، با وجود تحریم‌های آمریکا، کره شمالی از ایران نفت خریداری می‌کند و این دو کشور در حال افزایش همکاری‌ها در حوزه نظامی و سایبری هستند.

 در خاتمه این گزارش آمده است، ونزوئلا که تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارد نیز روابط دیپلماتیک خود را با ایران و کره شمالی تقویت کرده است. اگرچه تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا و ایران به طور موثر درآمد صادراتی این دو کشور را کاهش داده، اما همکاری اقتصادی بین تهران و کاراکاس و افزایش احساسات ضد آمریکایی بیشتر شده است.

در اوایل سال جاری، ایران با استفاده از ناوگان نفتکش‌های خود  و حمل ۱.۵۳ میلیون بشکه بنزین و قطعات صنایع نفتی به مقصد ونزوئلا، فشار حداکثری دولت ترامپ را به چالش کشید. ایران اخیرا اولین سوپر مارکت خود را در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا افتتاح  کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =