کلاهبرداری با عنوان فروش و واگذاری واکسن کرونا

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، ضمن هشدار مبنی بر اینکه هرگونه تبلیغ و فروش واکسن کرونا در فضای مجازی ممنوع است، گفت: این ترفند مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سرهنگ رامین پاشایی، افزود: در پی انتشار اخبار تولید واکسن کرونا، شاهد انجام تبلیغات گسترده با مضمون فروش و واگذاری این دارو در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری با شگردهای مختلف نظیر اعطاء واکسن کرونا در قبال ثبت نام در تورهای مسافرتی و یا تبلیغات فریبنده، ثبت نام آزمایشی انسانی تزریق واکسن کرونا در کشورهای خارجی به همراه تور توریستی و تفریحی، در صدد کلاهبرداری از متقاضیان می¬باشندکه در این راستا تمامی تحرکات و جریان های مشابه در کارگروه ویژه پلیس فتا در حال رصد است.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه تنها مسیر واقعی دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی صرفاً مجاری قانونی اعلام شده از وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی می باشد، افزود: هرگونه تبلیغ و فروش دارو و واکسن از طریق فضای مجازی جرم تلقی می شود و با متخلفین این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا هشدار داد:هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =