روسیه درباره آغاز دور جدیدی از خشونتها در صحرای غربی هشدار داد

وزارت خارجه روسیه هشدار داد موضع آمریکا در قبال صحرای غربی، نه تنها مانع تلاش‌ سازمان ملل برای حل مناقشه ارضی در این منطقه می‌شود؛ بلکه محرک دور تازه‌ای از درگیریهای‌ مسلحانه نیز خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای، رویکرد اخیر واشنگتن را مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی، زیر سوال برد و آن را مانعی برای حل مناقشه در چارچوب سازمان ملل عنوان کرد.

در این بیانیه می‌خوانیم: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با اتخاذ چنین تصمیمی به دنبال تضعیف زمینه همکاری قانونمندی است که برای حل مسئله صحرای غربی از سوی جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته می‌شود و تعیین سرنوشت نهایی این منطقه را به برقراری همه‌پرسی مشروط می‌کند. اما موضع جدید واشنگتن به طور جدی مانع از تلاش‌های سازمان ملل در زمینه حل مناقشه شده و به آغاز دور جدیدی از درگیری‌های مسلحانه در منطقه صحرا-ساحل منجر می‌شود.

این در حالی است که سفارت آمریکا در رباط شامگاه شنبه اعلام کرد که واشنگتن نقشه جدید و رسمی مغرب را به پادشاه این کشور اهدا کرده است.

پنج شنبه گذشته، دونالد ترامپ با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز یک پیشرفت تاریخی دیگر حاصل شد». وی در ادامه این پیام توئیتری مدعی شد: «دو دوست عالی ما اسرائیل و پادشاهی مغرب بر سر [برقراری] روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند- پیشرفتی عظیم برای صلح در خاورمیانه!»

ترامپ همچنین در پیام جداگانه‌ای اعلام کرد که اعلامیه به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر «صحرای غربی» را امضا کرده است؛ منطقه‌ای مورد مناقشه که از سال‌ها پیش مغرب بر سر آن ادعای ارضی داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =