رویکرد سازنده وزیر صمت به رفع نیازهای ذوب آهن اصفهان

معاون خرید ذوب آهن اصفهان گفت: تداوم و پایداری تامین مواد اولیه، مرهون تلاش و همراهی جمعی معادن دولتی و بخش خصوصی بوده و زمینه را برای جهش تولید فراهم می نماید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از ذوب آهن اصفهان، محمد جعفر صالحی معاون خرید ذوب آهن اصفهان در خصوص بازدید روز گذشته وزیر صنعت، معدن وتجارت از این شرکت گفت: این بازدید و آغاز عملیات پیش گرم کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان، قدیمی ترین کوره بلند کشور، موجب ایجاد بارقه‌هایی از امید گشته و سخنان دلگرم کننده مقام عالی وزارت مسئولیت ذوب آهن و ذوب آهنی‌ها و به ویژه حوزه تأمین و تدارک را دوچندان نموده است.

وی افزود: سخنان وزیر صمت و به ویژه این عبارت «ذوب آهن اصفهان بانی تمام توفیقات صنعت فولادکشور»، هر ذوب آهنی را به وجد می‌آورد و به چنین پیشینه‌ای افتخار می‌کند. لذا روشن نگه داشتن این مشعل پر افتخار شانه‌هایی قوی و همتی بلند می‌خواهد.

صالحی اظهار داشت: اینجانب به عنوان متولی حوزه تأمین و تدارک (حوزه خرید) ضمن قدردانی از وزیر صمت و هیأت همراه، حضور پربارشان را به ذوب آهن ارج نهاده و اعلام می‌دارم که با همت و همراهی همه عزیزان و مسئولین مرتبط، شاهد ایجاد ثبات نسبی در مواد اولیه مورد نیاز هستیم.

وی افزود: تداوم و پایداری تأمین مواد اولیه، مرهون تلاش و همراهی جمعی معادن دولتی و بخش خصوصی بوده و زمینه را برای جهش تولید در سالی که با درایت و تدبیر مقام عظمای ولایت به سال جهش تولید مزین شده، فراهم می‌نماید.

معاون خرید ذوب آهن اصفهان گفت: اطمینان داریم که با تدبیر بلند و همت عالی وزارت صمت، ارجاع امور مرتبط با ذوب آهن اصفهان به ایمیدرو، ایجاد کمیته کارشناسی جهت بررسی و صحت سنجی نیازهای ذوب آهن، مشکلات مبتلابه، توسعه و پیشروی و استخراج زغال سنگ بیش از پیش وارد تصمیم سازی کارشناسی و تصمیم گیری مبتنی بر آن شود تا از فرصت سوزی جلوگیری گردد.

وی ذوب آهن اصفهان را با ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن چدن در زیر سقف، برخوردار از مستعدترین شرایط برای جهش تولید دانست و گفت: این شرکت امکان تولید بیش از نیاز داخل و تخصیص مازاد آن به صادرات و تأمین ارز مورد نیاز کشور علاوه بر نیاز خود را دارد ضمن اینکه با تدابیر اندیشیده شده نورد های ذوب آهن به ظرفیت کامل تولید خواهدرسید و نگرانی و دغدغه‌های به جای دولت در مورد تثبیت قیمت را نیز مرتفع خواهد کرد.

صالحی یادآور شد: کوره بلند شماره یک ذوب آهن با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن تولید چدن در سال، پتانسیل کافی جهت ایجاد جهش در تولید ذوب آهن اصفهان را دارد. امیدواریم با تداوم تأمین مواد اولیه و همچنین نیازهای وارداتی، بتوانیم گام‌هایمان را در جهت مقاوم‌تر کردن پایه‌های اقتصادی کشور عزیزمان محکم‌تر برداریم تا خیال خام بیگانگان را باطل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =