۳۰۰ شغل برکت با حمایت از محیط زیست شرق مازندران

سرمایه‌گذاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در شرق مازندران علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی را به دنبال داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در شهر نکا علاوه بر بازیافت روزانه ۶۰ تن کارتن زباله و کمک به حفظ محیط زیست، باعث ایجاد ۳۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم برای اهالی این شهرستان محروم شرق استان مازندران شده است.

هادی جوهری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت در شرکت پارس کاغذ نکا جمع‌آوری روزانه ۶۰ تن مواد زباله کارتن از سطح شهر و کمک به محیط زیست را در پی داشته است. همچنین این شرکت تولیدکننده انواع کاغذهای فلوتینگ، لاینر و شبه کرافت از بازیافت ضایعات کاغذ (قابل استفاده در تولید ورق کارتن و صنایع بسته‌بندی) ۷۰ میلیارد ریال صادرات به کشورهای ترکمنستان و عراق داشته است.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت یادآور شد: شرکت مشارکتی بنیاد برکت قابلیت تولید ۱۶ هزار تن محصول را در سال دارد و استانداردهای ایزو ۹۰۰۱، ۱۴۰۰۱ و ۱۸۰۰۱ را دریافت کرده است.
وی با اشاره به افتتاح شرکت مشارکتی بنیاد برکت توسط رییس ستاد اجرایی فرمان امام در آذرماه سال گذشته گفت: این شرکت تا قبل ورود بنیاد برکت تا آستانه ورشکستگی پیش رفته بود، به طوری‌که عدم بازپرداخت تسهیلات و بدهی‌ها، صاحبان سهام را بر آن داشت تا با فروش شرکت و تسویه بدهی‌ها به فعالیت شرکت جهت کاهش زیان انباشته خاتمه دهند.

جوهری افزود: با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت، این شرکت توانست جانی دوباره بگیرد به‌طوری که بر اساس آمار استخراج شده از صورت‌های مالی اکنون در وضعیت توسعه‌ای قرار گرفته است. برای مثال، فروش شرکت از بدو ورود بنیاد برکت از ۲۷ میلیارد ریال در پایان سال ۹۸ به ۳۵۹ میلیارد ریال رسیده است.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت اظهار داشت: همچنین صادرات محصولات این شرکت به کشورهای عراق و ترکمنستان نیز آغاز شده و تاکنون حدود ۷۰ میلیارد ریال صادرات صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: نیروی انسانی شرکت نیز از ۲۳ به ۶۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم افزایش یافته و یک امنیت شغلی مناسب را در منطقه به سهم خود ایجاد کرده و به نوعی توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی را به ارمغان آورده است.

به گفته جوهری، با اجرایی شدن فازهای پیش‌بینی شده برای ارتقای خط تولید، ظرفیت تولید شرکت مشارکتی بنیاد برکت از ۳۰ تن به ۴۵ تن در روز خواهد رسید.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت بیان کرد: بنیاد برکت با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی اجتماعی با ۴۰۰ بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۲۰۰ هزار نفر مشارکت اقتصادی داشته و به میزان ۶۰ هزار میلیارد ریال در این واحدها سرمایه‌گذاری کرده است.
وی ادامه داد: این بنیاد همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر عدم تصدی‌گری، پس از طی دوران مشارکت از ۲۷۰ بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار نموده است.

جوهری خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در سال جاری نیز از بنگاه‌های کوچک و متوسط، کارگاه‌های کوچک و اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان پشتیبان طرح‌های خانگی، در قالب تامین مالی، اعطای تسهیلات از طریق شبکه بانکی و ارائه خدمات کلینیکی کسب و کار حمایت می‌کند.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت در پایان گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز ۳ هزار و ۸۴۴ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال در استان مازندران به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =