سلسله نشست‌های «تبیین مکتب شهید سلیمانی» برگزار می‌شود/ کشف استعداد دانشجویان نخبه در مراکز مشاوره امین

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار،گفت: در راستای لبیک گویی به رهنمودهای فرمانده کل قوا درباره «تبیین مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» سلسله نشست‌هایی به شیوه وبینار تحت همین عنوان در این واحد برگزار می‌شود.

رضا میرزایی‌راد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار  برمبنای  آیین‌نامه و دستورالعمل‌های سازمان مرکزی و نیز سند راهبردی فرهنگی - دانشجویی و بیانیه گام دوم انقلاب تهیه و تنظیم و بر پایه ظرفیت‌های بوم شناختی شهرستان انار تدوین می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا با توجه به تعامل  دانشگاه آزاد اسلامی و نهادهای  مختلف شهرستان انار به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اسوه مقاومت و اخلاق و هم‌چنین در راستای لبیک گویی به رهنمودهای فرمانده کل قوا درباره «تبیین مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» سلسله نشست‌هایی به شیوه وبینار با عنوان تبیین  مکتب  شهید سلیمانی  در این واحد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار، افزود: با  توجه به اعلام آمادگی هیات سیدالشهدای دانشگاه جهت اجرای طرح شهید سلیمانی برای ارائه خدمات معیشتی به خانواده‌های نیازمند شهرستان و آسیب دیدگان کرونا، ۵۰ بسته‌ معیشتی در دو مرحله اهدا شد که این طرح همچنان ادامه دارد.

میرزایی راد اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این واحد برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در خصوص شخصیت شناسی شهید سلیمانی، تبیین اقدامات آن شهید در مبارزه با داعش و... است. همچنین برگزاری جشنواره «ازحماسه تا حماسه» از دیگر برنامه‌های این واحد دانشگاهی همرا ه با سایر واحدهای دانشگاهی است که در این  خصوص قریب به ۱۰ شبکه مجازی دانشگاه و دانشجویی مانند واتساپ و اینستاگرام به تبلیغ و معرفی این برنامه پرداخته که تاکنون حدود ۸۰ نفراز دانشجویان، اساتید  و کارکنان در این خصوص اعلام آمادگی کرده و  در حال تولید محتوا هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکید در خصوص لزوم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و آسیب شناسی آن از برنامه‌های دفتر فرهنگ واحد با همکاری تشکل‌ها و بسیج دانشجویی در سال گذشته بود. در سال جاری برگزاری ۳ کرسی آزاد اندیشی(مذاکره در خصوص صنایع موشکی خط قرمز، برجام و بدعهدی آمریکا و غرب و حزب جمهوری‌خواه و دمکرات دو روی یک سکه)  در قالب وبینار از برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی این واحد است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار، تصریح کرد: همچنین با توجه به تأکید رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ بر لزوم‌ حفظ وحدت، صمیمیت‌ و صداقت‌ میان‌ تشکل‌های‌ دانشجویی‌ و پرهیز آنها از دو دستگی‌ و اختلاف، توجه به  تشکل‌ها و کانون‌های  دانشجویی یکی از موضوعات محوری برنامه‌های فرهنگی  دانشگاه است که در این زمینه اطلاع رسانی صورت گرفت و  دانشجویان فعال در زمینه‌های مختلف  شناسایی و جذب کانون‌های دانشجویی شدند.

میرزایی‌راد افزود: در این خصوص ۷ کانون دانشجویی با عناوین قرآن وعترت، معرفت رضوی، اندیشه مطهر، شبکه مجازی شهید فخری‌زاده، هلال احمر، جرعه نور و کانون ایثار سپهبد شهید سلیمانی تشکیل و در زمینه جمع آوری بسته‌های معیشتی، اردوهای جهادی، تولید محتواهای مجازی با موضوعات مختلف و پخش آن در شبکه‌های مجازی دانشجویی و شهرستان انار، و همچنین راه اندازی یک نشریه دانشجویی در سال جاری و نیز پیگیری جهت گرفتن مجوز نشریه دوم از برنامه های این تشکل‌ها بوده است.

وی تأکید کرد: برای ترغیب دانشجویان برای شرکت فعال در برنامه های فرهنگی دانشگاه، مشارکت دادن آنها  در برنامه ها اقدامات موثری صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار، ادامه داد: افزایش بودجه فرهنگی و کانون‌های دانشجویی تاثیرات غیر قابل انکاری در پربارتر شدن برنامه‌های فرهنگی دانشگاه دارد. ولی متاسفانه به موازات افزایش درصد بودجه فرهنگی، کاهش تعداد دانشجو باعث تقلیل درآمد شهریه شده و در نهایت باعث پایین آمدن بودجه فرهنگی نیز شده است که بر این اساس تعدادی از  برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی بر اساس جذب کمک های خیرین انجام گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین یکی از مهمترین اهداف فعالیت مراکز مشاوره امین در دانشگاه‌ها، توانمندسازی دانشجویان دانشگاه و نیز استعداد یابی آنها بوده است که در این زمینه مشاوره‌های مختلف در حوزه های روان شناختی، مذهبی شغلی و...در حال انجام است. که با توجه به شرایط کرونا اکثر فعالیت‌های مرکز مشاوره به فضای مجازی و برگزاری مشاوره‌ها و وبینارهای مجازی معطوف شد.

میرزایی‌راد خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات دانشجویان در این خصوص استرس و اضطراب شرایط کرونا و اشتغال آنها پس از فراغت از تحصیل است. که جهت کاستن از استرس و اضطراب امتحان در دانشجویان با توجه به نزدیکی ایام امتحانات لازم است سلسله نشست‌هایی به شیوه وبینار با دانشجویان  و اساتید برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083863

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =