هسته دانشجویی «همیار مشاور» در واحد کرمان ایجاد شد/ تشکیل پرونده سلامت برای دانشجویان جدیدالورود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از تشکیل هسته دانشجویی «همیار مشاور» و تداوم فعالیت مرکز مشاوره این واحد دانشگاهی خبرداد.

حجت بابایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت مراکز مشاوره امین در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها اظهارکرد: فعالیت مرکز مشاوره امین واحد کرمان باتوجه به شرایط کشور و تعطیلی دانشگاه‌ها، به دو صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود. همچنین مشاوران این مرکز فرآیند مشاوره را به صورت تلفنی و آنلاین انجام می‌دهند و متقضیان می‌توانند در برخی ساعات روز به صورت حضوری به مرکز مراجعه کنند.

وی افزود: درحال حاضر باتوجه به بخشنامه تاسیس مراکز مشاوره امین، یک هسته «همیار مشاور» متشکل از دانشجویان رشته روانشناسی واحد کرمان تشکیل داده‌ایم که از ابتدای مهرماه آغاز به کار کرده است. همچنین امکانات لازم را برای فعالیت این هسته در دانشگاه فراهم کرده‌ایم که در راستای اهداف عالی دانشگاه بتوانند فرآیند مشاوره را انجام دهند. درحال حاضر 15 دانشجوی روانشناسی در این هسته حضور دارند.

بابایی با اشاره اهداف تاسیس مراکز مشاوره امین ادامه داد: مراکز مشاوره امین با هدف ارتقای روحیه نشاط و شادابی در دانشجویان تشکیل شده است؛ شرایط فعلی کشور ناشی شیوع گسترده ویروس کرونا، موجب شکل گیری کسالت و افسردگی به ویژه در دانشجویان و جوانان شده است. اغلب کسانی که طی این مدت به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه داشته‌اند، به دلیل مشکلاتی پیرامون افسردگی، نبود خودباوری و اعتماد به نفس و نگرانی نسبت به آینده بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تصریح کرد: باتوجه شرایط فعلی، بیشتر مشاوره‌ها به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام شده است. اما مرکز مشاوره امین واحد کرمان آمادگی دارد در برخی از ساعات روز، خدمات مشاوره‌ای را به مراجعان حضوری ارائه دهد. بیشترین تعداد مراجعان حضوری به مرکز مشاوره، در ایام انتخاب واحد و ثبت نام دانشجویان جدیدالورود بوده است.

وی گفت: مرکز مشاوره واحد کرمان باتوجه به نزدیکی ایام امتحانات برنامه ویژه‌ای را با هدف کاهش استرس و نگرانی دانشجویان در دستور کار قرار داده است. البته دانشجویان برای این موضوع باید به صورت شخصی به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه کنند تا برنامه مشاوره به صورت تخصصی به آن‌ها ارائه شود.

بابایی با اشاره انجام مشاوره حضوری برای دانشجویان جدیدالورود خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره واحد کرمان سال گذشته در طول نیمسال اول تحصیلی، چندین هزار نفر از دانشجویان ورودی جدید را مورد تست PURQ قرار داد و برای هرکدام از آن‌ها یک پرونده سلامت جداگانه تشکیل شد. امسال باتوجه به ثبت نام و آموزش غیرحضوری، به تمامی دانشجویان جدیدالورود اعلام کرده‌ایم که در طول سال تحصیلی جاری برای تشکیل پرونده سلامت به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083872

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =