سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیاردی در بزرگترین گلخانه تحقیقاتی و کارآفرینی گرگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: با جذب و وصول اعتبار  ۳۰ میلیارد ریالی برای تجهیز گلخانه فرهیختگان و تکمیل و اجرای فازهای ۵ و ۶ به مساحت حدود ۸ هزار متر مربع در اجرای تکمیل چرخه تولید و تکمیل سبد کالای گیاهان زینتی اقدام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری به تشریح  اقدامات حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در بخش عمرانی، املاک و مستغلات پرداخت و اظهار کرد: یکی از دستاوردهای معنوی و ماندگار در این حوزه احداث بنای یادمان دو شهید والامقام گمنام بود که توانستیم در هفته دفاع مقدس با زیربنای حدود ۵۰ مترمربع و محوطه‌سازی در اطراف این بنا در حدود ۲۵۰۰ متر مربع را به بهره‌برداری برسانیم.

گلخانه فرهیختگان؛ بزرگ‌ترین مجموعه‌ تولیدی و کارآفرینی در دانشگاه‌های گلستان

وی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام‌شده در گلخانه فرهیختگان بیان کرد: گلخانه فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولیدی و کارآفرینی در دانشگاه‌های استان گلستان است و در همین راستا با جذب و وصول اعتبار  ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز گلخانه فرهیختگان و تکمیل و اجرای فازهای ۵ و ۶ به مساحت حدود ۸ هزار متر مربع در اجرای تکمیل چرخه تولید و تکمیل سبد کالای گیاهان زینتی سعی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان افزود: تلاش و همت این حوزه، تولید و تکثیر گیاهان به‌ویژه گیاهان خاصی که به‌دلیل تحریم ظالمانه واردات آن به‌سختی انجام می‌شود، است.

خرید و نصب کفپوش سوله ورزشی شهید سلیمانی به متراژ ۲ هزار و ۴۱۰ مترمربع

طاهری به اهمیت ورزش جوانان در کنار تهذیب و تدریس اشاره و عنوان کرد: شرایط ویژه کرونایی فرصت خوبی را برای مرمت و تعمیر مکان‌های ورزشی دانشگاه فراهم آورده است، به همین دلیل بخشی دیگر از اقدامات انجام‌شده اختصاص به ورزش جوانان دارد که خرید و نصب کفپوش سوله ورزشی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به متراژ ۲ هزار و ۴۱۰ مترمربع، اخذ پروانه تجاری به متراژ هزار و ۳۰۰ مترمربع در محوطه استخر دانشگاه و اصلاح سند از آن جمله است.

وی توجه به خوابگاه، مهمانسرا، سالن‌های همایش و سیستم‌های مخابراتی، آبرسانی و گرمایشی و سرمایشی و مبارزه با کرونا را از دیگر چالش‌ها و دستاوردهای مدیریت عمرانی دانست و خاطرنشان کرد: مرمت، زیباسازی و تجهیز کامل دو واحد مهمانسرا در محوطه دانشگاه، بازسازی و زیباسازی سالن آمفی‌تئاتر «دکتر ابراهیمی» و (نصب موکت، مرمت و بازسازی سن و صندلی‌ها) از تازه‌ترین فعالیت‌های عمرانی واحد گرگان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان اضافه کرد: بازسازی و تجهیز خوابگاه دانشجویی دخترانه فدک، اصلاح و اخذ سندهای زمین‌های مجتمع خوابگاهی، مزارع ۱,۷ هکتاری و ۵.۵ هکتاری، خرید، نصب و راه‌اندازی دیگ‌های فولادی در سیستم گرمایشی موتورخانه ساختمان حکیم جرجانی، نوسازی تأسیسات موتورخانه ساختمان دانشکده علوم پزشکی و نوسازی، سرویس و اصلاح شبکه آبرسانی و رسوب‌زدایی و رفع نقص شبکه آب شرب دانشگاه از دیگر فعالیت‌های عمرانی  واحد گرگان بوده است.

طاهری توضیح داد: از دیگر فعالیت‌ها و دستاوردهای عمرانی دانشگاه آزاد گرگان می‌توان نوسازی و سرویس بخشی از تابلوهای برق اصلی و فرعی و شبکه‌های برق‌رسانی واحد، سرویس و نگهداری کامل سیستم‌های سرمایشی دانشگاه اعم از سیستم هواساز، چیلر، کولرهای گازی تمام فضاهای دانشگاه، اجرای عایق رطوبتی پوشش‌های فرسوده بام تعدادی از ساختمان‌های مجتمع و مرکز کردکوی با مساحت حدود ۲ هزار مترمربع و اجرای عایق رطوبتی در نمای ساختمان‌ها با مساحتی حدود ۲ هزار مترمربع را نام برد.

وی ادامه داد: اجرای پوشش پلاستیکی در تفکیک فضاهای اداری در سطح کل واحد گرگان به‌منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت از سلامت افراد در مکان‌های پرخطر دانشگاه، ایجاد خط مستقیم تلفن گویا در مخابرات دانشگاه و افزایش شماره‌های در دسترس مخابرات و ایجاد و تجهیز سه دستگاه فضای نگهبان سرایداری در استخر، خوابگاه و مزرعه ۱,۷ هکتاری از دیگر فعالیت‌های عمرانی  این واحد است.

لزوم رسیدگی و رفع چالش‌ها و نیازمندی‌های مراکز، معاونت‌ سما و فروش تجهیزات مازاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بر لزوم توجه، رسیدگی و رفع چالش‌ها و نیازمندی‌های مراکز، معاونت‌ سما و نیز فروش تجهیزات مازاد واحد گرگان تأکید کرد.

طاهری یادآور شد: تکمیل دیوار محوطه و ورودی مرکز آموزشی‌ کردکوی، ایجاد فضای کارگاه اتومکانیک خودرو در فضایی به مساحت حدود ۲۰۰ مترمربع برای آموزشهای تخصصی رشته مکانیک خودرو حوزه‌ معاونت‌ سما، فروش دو دستگاه هواساز مازاد به واحد نجف‌آباد و یک دستگاه چیلر تراکمی مازاد ۲۶۰ تنی به واحد شهرقدس از دیگر اقدامات حوزه مدیریت عمرانی، املاک و مستغلات زیرمجموعه حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع واحد گرگان است.

این عضو هیئت علمی مشارکت و همکاری کامل و مستقیم در برگزاری اجلاس سراسری نماز در آذر ۹۸ را برگی زرین از فعالیت‌های حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083877

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =