اخذ مجوز رسمی نظام روانشناسی برای مرکز مشاوره واحد تهران شرق

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: مراحل اخذ مجوز سازمان نظام روانشناسی تکمیل شده و به زودی پروانه فعالیتِ رسمی برای مرکز مشاوره این واحد در شهر قیامدشت صادر می‌شود.

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در تشریح فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق اظهار کرد: فعالیت‌های مرکز مشاوره این واحد دانشگاهی در ابعاد برون دانشگاهی نیز فعال شده است و طبق تفاهم‌نامه و همکاری که با شهرداری و شورای اسلامی شهر قیامدشت صورت گرفته مرکز مشاوره دانشگاه در فرهنگسرای شهری نیز راه‌اندازی شده است. 

وی افزود: باتوجه به برخورداری پایین شهر قیامدشت از امکانات و مراکز مشاوره دانشگاهی، مقرر شد تا استادان و متخصصان حوزه‌های مختلف مشاوره‌ای را دانشگاه تامین کند و شهرداری نیز درخصوص فراهم کردن فضای استقرار و تبلیغات شهری اقدام کند. اولین گام این مرکز ارائه مشاوره رایگان تحصیلی برای انتخاب رشته‌ داوطلبان ورود به دانشگاه بود که از استقبال کم نظیری نیز برخوردار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق بیان کرد: مرکز مشاوره شهری دانشگاه خدمات مشاوره متنوعی در حوزه‌های خانواده،اعتیاد، تربیت فرزند و کودکان را ارائه می‌دهد که می‌توان گفت دانشگاه با این حرکت یکی مسائل و چالش‌های محوری شهر قیامدشت را رفع کرده است.

موسوی با اشاره به  پیگیری‌های دانشگاه و گروه‌های آموزشی تخصصی برای اخذ مجوز سازمان نظام روانشناسی عنوان کرد: مراحل اخذ این مجوز طی شده و در شرف کسب این پروانه فعالیت رسمی برای مرکز مشاوره فعال در شهر قیامدشت هستیم. هزینه مشاوره‌های تخصصی در این مرکز بسیار پایین‌تر از دفاتر مشاوره سطح تهران است و اخذ مبالغ صرفاً برای ایجاد انگیزه و بهره‌وری این مشاوره‌ها شمرده می‌شود.

وی ادامه داد: پس شیوع کرونا در کشور و لغو حضور دانشجویان در دانشگاه خط ویژه‌ای برای ارائه مشاوره‌های تلفنی دانشجویی نیز راه‌اندازی شده است. از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و تخصصی روانشناسی نیز در این مرکز استفاده می‌شود و می‌توان گفت مدیریت سامانه تلفنی مرکز در این مدت دانشجویان سپرده شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق تصریح کرد: مشاوره‌های تلفنی در صورت صلاحدید مشاوران و استادان مستقر در مرکز با حضور دانشجویان و ادامه مشاوره‌ها به صورت حضوری ادامه پیدا می‌کند. همچنین پایش سلامت روان دانشجویان ورودی جدید نیز امسال باتوجه به شرایط موجود به صورت اینترنتی و با قابلیت‌های گوگل فرم محقق ‌شده و اطلاعات سلامت روان دانشجویان ثبت شده است.

موسوی گفت: در تحلیل سلامت روان دانشجویان نیز از ظرفیت کانون‌های تخصصی استفاده شده است. اعضای کانون تخصصی روانشناسی برگه‌های محرنامه و بی‌نام تست سلامت روان را تحلیل و سپس نتایج را در اختیار استادان و متخصصان مرکز مشاوره دانشگاه گذاشته‌اند. در نظر داریم شماره‌های دومی برای تماس مستقیم با درمانگران و متخصصان مرکز مشاوره با همکاری شرکت مخابرات تهیه کنیم تا دانشجویان بدون نیاز به سامانه ثابت تلفنی دانشگاه بتوانند راحت‌تر به مشاوران دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال طراحی وب سایتی برای نوبت‌دهی و گسترش ارتباط دانشجویان و خانواده‌هایشان با مرکز مشاوره هستیم. برگزاری دوره‌های آموزشی روانشناسی اعتیاد نیز از برنامه‌هایی است که برای روزهای آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083895

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =