بیانیه سازمان حج در مورد پرداخت غرامت شهدای مسجدالحرام

سازمان حج و زیارت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تبرئه شرکت پیمانکار صاحب جرثقیل های سقوط کرده در مسجدالحرام تاثیری بر پرداخت غرامت به خانواده های شهدا و جانبازان این حادثه نخواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سازمان حج و زیارت اعلام کرد در پی اعلام رسمی دولت عربستان مبنی بر تبرئه شرکت پیمانکار صاحب جرثقیل های سقوط کرده در مسجد الحرام سال ۱۳۹۴ که منجربه شهادت ۱۳ تن و مجروح شدن ۸ تن از هموطنان و تعدادی از زائران کشورهای دیگر گردید، سازمان حج و زیارت با صدور بیانیه ای اعلام می کند که این تصمیم هیچ تاثیری بر پرداخت غرامت به خانواده های معظم شهدا و جانبازان حادثه مذکور نخواهد داشت.

در همین راستا به اطلاع می رساند، سازمان حج و زیارت با همکاری وزارت امور خارجه و از طریق دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در تاریخ ۱۸ آذر ماه سال ۹۸ موفق به دریافت چک های بانکی غرامت از طرف مقابل گردید. ولی به دلیل قطع ارتباط بانکی و سیاسی با کشور عربستان سعودی و وجود تحریم های غیر قانونی علیه نظام بانکی کشور، خانواده های شهدا و جانبازان حادثه سقوط جرثقیل هنوز پس از گذشت یک سال از دریافت چک موفق به وصول وجوه مربوطه نگردیده اند.

سازمان حج و زیارت با پیگیری از طریق وزارت امور خارجه و همکاری این عزیزان برای کمک به خانواده های معظم شهدا و جانبازان حادثه سقوط جرثقیل در حرم بیت الله الحرام از دو مسیر سفارت سوئیس بعنوان دفتر حافظ منافع عربستان و همچنین پیگیری از طریق دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کشورهای عربی که داراری تعاملات بانکی با عربستان می باشند این مهم را در دست پیگیری دارد و امیدواریم که ان شاءالله با مساعی و پیگیری های عزیزان وزارت امور خارجه سریعتر به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =